כניסה
הרשמה לניוזלטר

ההחלטה התקבלה על רקע זינוק באחוזי התקריות האנטישמיות ועל רקע התקבצות של קבוצות המצדיעות במועל יד

קרן זריהן | 9 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

לראשונה באוסטרליה: איסור על מכירה וקידום של סמלים נאציים והצדעה נאצית

הממשלה הפדרלית באוסטרליה אסרה החל מאתמול (שני) על מכירה וקידום של סמלים נאציים ושימוש בהצדעה נאצית. זאת בעקבות עלייה באנטישמיות באוסטרליה על רקע מלחמת ישראל-חמאס. נאסר גם על הצגה בציבור או סחר בסמלים הקשורים לארגוני טרור אסורים, כגון דאע"ש וחמאס.

החוקים החדשים הוכרזו בהודעה לעיתונות על ידי התובע הכללי של אוסטרליה, מארק דרייפוס, בתגובה לדיווחים על עלייה בתקריות אנטישמיות מאז ה-7 באוקטובר. "זוהי חקיקה ראשונה מסוגה שתבטיח שאף אחד באוסטרליה לא יורשה לפאר או להרוויח ממעשים וסמלים המהללים את הנאצים ואת האידיאולוגיה המרושעת שלהם", אמר דרייפוס. "המעבר של [החקיקה] דרך הפרלמנט הפדרלי בחודש שעבר העביר מסר ברור: אין מקום באוסטרליה למעשים וסמלים המפארים את זוועות השואה ופעולות הטרור".

האיסור הפדרלי על הצדעה במועל יד (הצדעה נאצית) מגיע בעקבות איסורים שהוטלו על ידי ממשלות מדינות טסמניה וויקטוריה שבאוסטרליה באוגוסט ואוקטובר, בהתאמה. בוויקטוריה התקבלה הצעת החוק לאחר שאספסוף בבגדים שחורים הגיע ב-14 באוקטובר לתחנת הרכבת פלינדרס סטריט במלבורן, והצדיע הצדעה נאצית כמחאה על מלחמת ישראל-חמאס. העונשים על הצגת סמל או מחווה נאצית בפומבי במדינת ויקטוריה כוללים קנסות של עד 23,000 דולר אוסטרלי ו/או מאסר של עד 12 חודשים. לגבי הצגה פומבית של דגלים נאציים, הדבר נאסר בניו סאות' ויילס, קווינסלנד, טסמניה וויקטוריה עוד ב-2022, ובמערב אוסטרליה מתחילת 2023.

חברי התנועה הנאציונל-סוציאליסטית בג'ורג'יה, ארה"ב, 21 באפריל 2018 | צילום: Spencer Platt/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: