כניסה
הרשמה לניוזלטר

דוד א. לוי, לשעבר המתאם הבטחוני מטעם פיקוד המרכז האמריקני בבחריין ובתוניס, מסביר בראיון למגזין אפוק כיצד עשויה להיראות תקיפה אפשרית של ארה"ב נגד החות'ים – וייתכן שגם נגד איראן. "אם ארה"ב לא תפעל נגד החות'ים, כוח ההרתעה שלה ייפגע", הוא אומר

יובל גומא | 4 בינואר 2024 | חדשות | 6 דק׳

"יש סיכוי גבוה שארה"ב, בריטניה ומדינה נוספת שעשויה להיות צרפת, הולכות לבצע בקרוב תקיפה נגד החות'ים"

"יש סיכוי גבוה שארה''ב, בריטניה ומדינה נוספת שעשויה להיות צרפת, הולכות לבצע בקרוב תקיפה נגד החות'ים" – כך אומר דוד א. לוי, לשעבר המתאם הבטחוני מטעם פיקוד המרכז האמריקני בבחריין ובתוניס, והיום חוקר בכיר במרכז בגין-סאדאת.

"לארה''ב יהיה קשה להימנע מתקיפה לאורך זמן, מאחר שתהיה לכך השפעה רחבת טווח על כוח ההרתעה שלה במזרח התיכון", מסביר לוי. "מאז תחילת הלחימה, האיראנים פוגעים בכוחות ארה"ב המוצבים בסוריה ובעיראק באמצעות רקטות ומזל"טים, ולמרות תקיפות אוויריות אמריקניות נגדם – התוקפנות נמשכת. אם ארה''ב לא תפעל במישרין נגד החות'ים, יהיה ברור לכל שהיא לא נוקטת את הפעולות הנדרשות ממנה, כוח ההרתעה שלה ייפגע, וזה יהווה פתח למתקפות רחבות היקף נוספות".

פגיעה ביכולות הצבאיות של החות'ים

לוי מסביר שלתקיפה יבשתית יכולים להיות מספר יעדים: תקיפה לשם ענישה, תקיפה לשם החלשת האויב, תקיפה עם מעורבות של הכוחות המיוחדים, עד מלחמה בקנה מידה מלא. "נראה שהמתקפה הפוטנציאלית של ארה''ב עשויה להיות בחלקה לשם ענישה, אבל בעיקר כדי לפגוע ביכולות הצבאיות של החות'ים, ותכלול תקיפה של אתרי השיגור של הכטב''מים והטילים שלהם על החוף, של אתרי ייצור הנשק, כמו גם הספינות והמסוקים שלהם".

הצי האמריקני מבצע תרגיל ירי באוקיאנוס השקט | צילום: Jordon R. Beesley/U.S. Navy via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: