כניסה
הרשמה לניוזלטר

לאחר שהגיעה לישראל בעקבות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, בימים הקרובים נושאת המטוסים האמריקנית צפויה לחזור הביתה. לפי הודעת הצי השישי של חיל הים האמריקני, “אנו משתפים פעולה עם בעלות ברית ושותפים כדי לחזק את הביטחון הימי באזור”

דורון פסקין | 3 בינואר 2024 | חדשות | 1 דק׳

נושאת המטוסים ג’ראלד פורד עוזבת: איזה כוח ימי נותר באזור?

יום לפני חיסולו בבירות של בכיר חמאס, סאלח אל עארורי, הודיע הצי השישי של חיל הים האמריקני כי קבוצת הקרב של נושאת המטוסים USS ג'רלד ר. פורד, חוזרת הביתה. נושאת המטוסים ג'רלד פורד תפליג הביתה "בימים הקרובים", נאמר בהצהרה של הצי השישי, האחראי על היערכות ספינות חיל הים האמריקני בים התיכון.

לפי ההודעה, חזרת ג'רלד פורד לבסיסה הוא בהתאם ללוח הזמנים שנקבע לה וחלק מהכנותיה למשימות עתידיות. יוזכר שזמן קצר לאחר מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, קיבלה נושאת המטוסים ג'רלד פורד את ההוראה להפליג למזרח הים התיכון, במטרה להרתיע גורמים הקשורים לאיראן, ובראשם חיזבאללה, מלנסות ולתקוף את ישראל.

למרות שנושאת המטוסים, הנחשבת מהמתקדמות שברשות הצי האמריקני, עוזבת את הים התיכון – ארה"ב משמרת כוח ימי משמעותי באזור, הכולל את קבוצת הקרב של נושאת המטוסים USS דווייט אייזנהאואר, בנוסף לפרישת סיירות ומשחתות בים התיכון ובמזרח התיכון. בהודעתו, הזכיר הצי השישי את הגעתה של הספינה האמפיבית USS Bataan וספינת הלוחמה האמפיבית USS Carter Hall למזרח הים התיכון.

נושאת המטוסים ג'ראלד פורד | צילום: Mass Communication Specialist 2nd Class Ridge Leoni/U.S. Navy via Getty Images

שתפו: