כניסה
הרשמה לניוזלטר

בנק ישראל הודיע על הורדה ראשונה של הריבית מאז 2020. הפחתת הריבית, גם אם בשיעור נמוך של רבע אחוז, עשויה להיות משמעותית לכל משקי הבית והעסקים בישראל

דורון פסקין | 2 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

בנק ישראל משנה מגמה ומוריד את הריבית – מה המשמעות לכיס שלנו?

בנק ישראל הודיע ביום שני על הורדת ריבית של 0.25%, ובכך העמיד את רמת הריבית במשק על 4.5%. זוהי הורדה ראשונה של הריבית מאז אפריל 2020. נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, הסביר כי "בחודשים האחרונים מסתמנת ירידה מתמשכת בקצב האינפלציה ובסביבתה", והוסיף "כי גורמים שונים במשק מעריכים כי האינפלציה תשוב ליעדה כבר במהלך הרבעון הראשון". במהלך 12 החודשים האחרונים התמתן קצב האינפלציה והוא עומד על 3.3% – עדיין מעבר ליעד שקבע בנק ישראל (1% - 3%).

ההחלטה היום התקבלה על רקע הלחימה ברצועת עזה ואי הוודאות הכלכלית שהיא יוצרת. החלטתו של בנק ישראל מנסה לשדר מסר מרגיע לשווקים, שמטרתו להשיג שליטה במחירים כדי לייצר וודאות כלכלית. מה שמסייע לבנק ישראל היא העובדה שמאז החלטת הריבית הקודמת חל ייסוף של 2.7% בשער השקל מול הדולר.

הפחתת הריבית, גם אם בשיעור נמוך של רבע אחוז, עשויה להיות צעד משמעותי לכל משקי הבית והעסקים בישראל, מאחר שהיא אמורה לצמצם את גובה התשלומים על משכנתאות והלוואות ובכך לעודד את הפעילות במשק, בייחוד בתקופה זו של מלחמה על כל השלכותיה.

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון | צילום: Chaim Goldberg/FLASH90

שתפו: