כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי הודעת פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, הסירות פתחו באש לעבר ספינת ה-MAERSK HANGZHOU, הגיעו לטווח של 20 מטרים מהספינה וניסו לעלות על סיפונה

דורון פסקין | 31 בדצמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

צבא ארה"ב השמיד שלוש סירות קטנות של החות'ים בים האדום. חברת מארסק הודיעה כי היא משעה הפלגות ספינותיה באזור

בעקבות התקיפה הודיעה החברה הדנית כי היא משעה את הפלגות ספינותיה באזור הים האדום למשך 48 שעות וזאת ימים ספורים אחרי שהודיעה על חידושן.

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב דיווח הבוקר על תקרית חריגה יחסית בעת שהחות'ים בתימן ניסו לתקוף ספינה מסחרית. בהצהרה ב-X של פיקוד המרכז נכתב: "ב-31 בדצמבר בשעה 6:30 בבוקר (שעון צנעא) השמיעה אוניית המכולות MAERSK HANGZHOU קריאת מצוקה שנייה תוך פחות מ-24 שעות ודיווחה שהיא מותקפת על ידי ארבע סירות קטנות המשתייכות לחות'ים הנתמכים על ידי איראן.

"הסירות הקטנות, שמקורן באזורים שבשליטת החות'ים בתימן, פתחו באש מנשק קל לעבר ה-MAERSK HANGZHOU. הצוותים שעל הסירות הקטנות הגיעו לטווח של 20 מטרים מהספינה וניסו לעלות על סיפונה. צוות אבטחה על ה-MAERSK HNZGHOU השיב אש. מסוקים אמריקנים מ[נושאת המטוסים] USS EISENHOWER ו[ספינת הקרב] GRAVELY נענו לקריאת המצוקה ובמהלך קריאות מילוליות לסירות הקטנות, הן ירו על המסוקים האמריקנים באמצעות נשק קל. מסוקי הצי האמריקני השיבו אש מתוך הגנה עצמית, הטביעו שלוש מתוך ארבע הסירות הקטנות והרגו את הצוותים (שלהן). הסירה הרביעית נמלטה מהאזור. לא נגרם נזק לצוות או לציוד של ארה"ב".

נושאת המטוסים USS EISENHOWER | צילום: Michael R. Gendron/U.S. Navy via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: