כניסה
הרשמה לניוזלטר

שר התרבות החדש של פולין הודיע על תהליך של פירוק כל כלי התקשורת הציבוריים במדינה, על רקע העימות בין הממשלה לנשיא לגבי הרפורמה בתקשורת

דורון פסקין | 28 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

אחרי שפיטרה את ראשי התקשורת הממלכתית, ממשלת פולין החדשה מעבירה את כלי התקשורת להליך פירוק

שר התרבות החדש של פולין הודיע ביום רביעי על כניסת כל כלי התקשורת הציבוריים במדינה להליך של פירוק, בצעד שמעמיק את הקרע הפוליטי סביב גורלם של גופי השידור הממשלתיים.

"בשל החלטת נשיא הרפובליקה של פולין להשעות את המימון לתקשורת הציבורית, החלטתי להוציא ל[תהליך של] פירוק את החברות Telewizja Polska SA, Polskie Radio SA ו-Polska Agencja Prasowa SA" (סוכנות הידיעות הממשלתית, הטלוויזיה הציבורית והרדיו הציבורי), הצהיר שר התרבות ברטלומיי סינקייביץ'. "במצב הנוכחי, פעולה כזו תבטיח את המשך פעילותן של חברות אלו, תבצע את השינוי המבני הנדרש ותמנע פיטורי עובדים בחברות הנ"ל".

לדברי השר, הכנסת הטלוויזיה, הרדיו וסוכנות הידיעות הציבורית להליך של פירוק מגינה עליהם למעשה, מכיוון שכרגע אין להם מימון מאושר, עקב הסכסוך הפוליטי. באופן ספציפי, צעד זה מבטיח את המשך קיומן של משרות העובדים ומאפשר ארגון מחדש, לדברי סינקייביץ'. עוד מסר השר הפולני כי ניתן יהיה לבטל בהמשך את תהליך הפירוק, שאמור להיות ממושך, וזאת בהתאם לצורך.

ראש ממשלת פולין דונלד טוסק | צילום: Omar Marques/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: