כניסה
הרשמה לניוזלטר

אילון לוי, דובר מערך ההסברה של מדינת ישראל לתקשורת הזרה, מסביר בריאיון למגזין אפוק כיצד פועלת התעמולה האנטישמית נגד ישראל ומה ניתן לעשות כדי להתמודד מולה

קרן זריהן | 28 בדצמבר 2023 | חדשות | 9 דק׳

"אנחנו מתמודדים מול מכונת רעל משומנת. זה לחלוטין דוד מול גוליית, אבל לא קרב אבוד"

סקר דעת קהל בארה"ב, שנערך לאחרונה על ידי חברת הסקרים The Harris Poll ואוניברסיטת הרווארד בקרב 2,034 בוחרים רשומים, מצא כי 51% מהצעירים האמריקנים בגילים 24-18 סבורים כי הפתרון הנכון לסיום "הסכסוך הישראלי פלסטיני" הוא "סיום קיומה של מדינת ישראל, ושתינתן לחמאס ולפלסטינים".

"יש לנו בעיה אסטרטגית הגובלת בבעיה קיומית, עם דעת הקהל בקרב הצעירים בארה"ב", אומר לנו אילון לוי, דובר מערך ההסברה של מדינת ישראל לתקשורת הזרה. "אם שואלים אמריקנים בגיל 65 פלוס, 'האם אתם בצד של ישראל או החמאס', לא יפתיע אם 95% ומעלה מהם בצד של ישראל. כאשר שואלים צעירים בגילאי 18-24 האם הם תומכים בישראל או בחמאס, מדובר בתיקו – תיקו לא של ישראל מול הפלסטינים, אלא של ישראל מול החמאס. זו תוצאה של הרבה שנות השקעה מצד הגורמים העוינים בהרעלת המוחות של הצעירים, בטיק טוק בין היתר, בהפצת כל מיני אידיאולוגיות שונות".

אילון מציג עוד נתון מאותו סקר של Harris-הרווארד: "כשנשאלו אם הרג של 1200 ישראלים וחטיפת 250 נוספים ניתנים להצדקה כתוצאה מהסבל שעובר על העם הפלסטיני, כ-60% אמריקנים בגילאי 24-18 סברו שניתן להצדיק התקפות אלה. וכשנשאלו אם הם חושבים שההתקפות על היהודים היו בעלות אופי של רצח עם (genocidal in nature), 60% בקרב אותם גילאים אמרו שכן. כלומר, זה מעיד שהם גם מאוד מבולבלים. אלו לא בהכרח דברים שמתחברים אצלם בראש, כי אנחנו צריכים להבין שלא כולם קמים בבוקר וחושבים כל היום על ישראל, ולכן לא תמיד כל העדיפויות שלהם מסודרות בסדר הגיוני בראש.

אילון לוי, דובר מערך ההסברה של מדינת ישראל לתקשורת הזרה | צילום מסך

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: