כניסה
הרשמה לניוזלטר

שליח האו”ם לתימן, הנס גרונדברג, הודיע כי ישנה התקדמות לקראת הפסקת אש בין החות’ים לבין ממשלת תימן הפרו סעודית

דורון פסקין | 28 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

במקביל למתיחות האזורית: פריצת דרך במגעים להסדר שלום בתימן

במקביל למתיחות האזורית על רקע המלחמה ברצועת עזה, ישנה פריצת דרך במגעים להסכם שלום בין הצדדים הניצים בתימן – החות'ים השולטים ברוב המדינה, והממשלה היושבת בעדן ונתמכת על ידי סעודיה.

העימות בתימן החל בשנת 2015 לאחר שכוחות החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, כבשו את צנעא בירת תימן, וביצעו הפיכה שלטונית. מיד לאחר מכן פתחה קואליציה של מדינות ערביות ומוסלמיות, בהובלת סעודיה, במבצע צבאי נגד החות'ים שמטרתו להחזיר את השלטון לידי ממשלת תימן. מבצע שלא צלח בסופו של דבר. באפריל 2022 הוכרזה הפסקת אש בין הצדדים, שהסתיימה באוקטובר אותה שנה לאחר שהמשא ומתן בין הצדדים כשל. הפסקת אש ניסיונית נוספת סוכמה באפריל 2023, על רקע שיפור היחסים בין סעודיה לאיראן, והיא הסתיימה גם כן באוקטובר.

כעת חלה פריצת דרך במשא ומתן בין הצדדים שבאה לידי ביטוי בהודעה של שליח האו"ם המיוחד לתימן, הנס גרונדברג, ולפיה הוא מברך על צעדים מוסכמים בין הצדדים לקראת הפסקת אש במדינה שסועת הקרבות. הודעתו של גרונדברג פורסמה על ידי האו"ם ביום שלישי. התפתחות זו באה בעקבות סדרת פגישות עם הצדדים שנערכו בריאד ובמוסקט, כך מסרה לשכתו של השליח.

מנהיג החות'ים עבד אל-מלכ אל-חות'י ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן | צילומים: צילום מסך, FAYEZ NURELDINE/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: