כניסה
הרשמה לניוזלטר

ח"כ אריאל קלנר מספר בריאיון למגזין אפוק על הדיון החסוי שהתקיים בשבוע שעבר בכנסת בנוגע להעמדתם לדין של המחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר. "ברור לכולם שצריך למצוא כלים חדשים שיעמדו בסטנדרטים משפטיים וגם יביאו להרשעה מקסימלית"

אורן שלום | 26 בדצמבר 2023 | חדשות | 5 דק׳

הענישה למחבלי ה-7 באוקטובר צריכה להיות עונש מוות? "ענישה שתהדהד לדורות. זה מה שאנחנו צריכים לעשות"

בשבוע שעבר התכנסה ועדת המשנה של ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת לדיון חסוי בדלתיים סגורות, אשר עסק בפעולות הממשלה בנושא העמדתם לדין של מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר. ח"כ אריאל קלנר מהליכוד, חבר בוועדה, הסביר בריאיון למגזין אפוק על הוועדה ועל הטיפול המורכב בנושא.

"קודם כל, צריך להבין איך אתה מרשיע את אותם מחבלים", אומר קלנר. "כדי להרשיע ברצח רגיל, אתה שולח ניידת מז"פ, השטח סטרילי, רק המשטרה בתוך זירת הפיגוע, ואף אחד לא נוגע בכלום עד שלוקחים טביעות אצבע או כל מה שאפשר לקחת. על פי זה מחפשים את הפושע, את הרוצח. מוצאים את החשוד ברצח, חוקרים אותו ומתחילים לקשור אותו לראיות בזירה.

"המציאות שהייתה ב-7 באוקטובר היא מציאות מטורפת ואחרת לגמרי. מדובר ברצח המוני, בפינוי גופות המוני תחת אש. לא מדובר בזירה סטרילית. יש המון רציחות שהיו להן עדים, וכאלה שלא היה להן עד. לקחו את הגופות למקום של זיהוי החללים, העבירו איתן גם גופות של מחבלים ולא ידעו מי זה מי, ולקח זמן לזהות. יש לך פה אירוע מורכב ברמות אחרות. ולכן, להיכנס עכשיו לדין פלילי ולראות מי רצח את מי, מתי, כמה ולמה ואיך בדיוק, על פי כל כללי הדין הפלילי שחלים על רוצח בזירה פלילית רגילה – זה כנראה יהיה בלתי אפשרי.

חבר הכנסת אריאל קלנר, הליכוד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: