כניסה
הרשמה לניוזלטר

גוגל ויוטיוב פרסמו הודעות על כוונתן לפקח על תכנים הקשורים לבחירות ולהסיר "תקשורת מניפולטיבית" ו"מיסאינפורמציה"

קרן זריהן | 25 בדצמבר 2023 | חדשות | 3 דק׳

לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב: גוגל ויוטיוב יגבירו את הפיקוח והצנזורה על תכנים "מזיקים"

לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2020 עסקו רשתות חברתיות גדולות וחברות ביג טק בדיכוי תכנים מסוימים הקשורים בבחירות, כמו פרשיית המחשב הנייד של האנטר ביידן (קראו כאן). כעת, לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024, מודיעות גוגל ויוטיוב על כוונה דומה לצנזר תכנים שהן מחשיבות "מזיקים" בנוגע לבחירות.

בהודעה מה-19 בדצמבר, שכותרתה "כיצד אנו ניגשים לבחירות 2024 בארה"ב", כתבה גוגל כי "במהלך השנים האחרונות תמכנו במספר בחירות ברחבי העולם, ובכל מחזור בחירות שעובר, אנו ממשיכים ליישם למידה חדשה הן כדי לשפר את ההגנות שלנו על תוכן מזיק והן כדי ליצור חוויות ראויות לאמון. כדי להגן על הפלטפורמות שלנו, יש לנו מדיניות ארוכת שנים שמודיעה כיצד אנו ניגשים לתחומים כמו תקשורת מניפולטיבית, שנאה והטרדה, הסתה לאלימות וטענות שווא בעליל, שעלולים לערער תהליכים דמוקרטיים. במשך למעלה מעשור, מינפנו אלגוריתמים של למידת מכונה ובינה מלאכותית כדי לזהות ולהסיר תוכן שמפר את המדיניות הזו".

משמעות הדברים היא כי גוגל כבר מצנזרת תוכן שהיא מחשיבה ל"תקשורת מניפולטיבית" או "שנאה והטרדה" – שני מונחים להם עלולה להיות פרשנות סובייקטיבית ו/או נרחבת, אולם כעת היא עולה שלב במהירות או ביעילות בהן זה יבוצע, כדבריה בהמשך ההודעה: "ועכשיו, עם ההתקדמות האחרונה במודלים של שפה גדולה (LLMs), אנו מתנסים בבניית מערכות אכיפה מהירות וניתנות יותר להתאמה. תוצאות מוקדמות מצביעות על כך שהדבר יאפשר לנו להישאר זריזים ולנקוט פעולה אפילו מהר יותר כאשר יופיעו איומים חדשים".

מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי | צילום: Justin Sullivan/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: