כניסה
הרשמה לניוזלטר

על רקע הקמת הכוח הימי הרב-לאומי, הודיעה חברת מארסק כי תחדש את מעבר ספינותיה בים האדום. שרים בריטים בכירים הבהירו כי ארצם לא תאפשר לאיראן להפריע לשיט באזור

דורון פסקין | 25 בדצמבר 2023 | חדשות | 3 דק׳

ענקית המכולות חוזרת לים האדום – חברות נוספות ילכו בעקבותיה?

חברת איי.פי מולר-מארסק, חברת שילוח המכולות השנייה בגודלה בעולם, מסרה ביום ראשון כי היא מתכוננת לחדש את פעילות ספינותיה דרך הים האדום, בעקבות תחילת עבודתו של כוח המשימה הרב-לאומי החדש שאמור להגן על כלי שיט מפני התקפות של החות'ים מתימן.

"אנחנו עובדים כעת על תוכניות עבור כלי השיט הראשונים שיבצעו את המעבר, כך שזה יקרה בהקדם האפשרי מבחינה תפעולית", אמרה החברה בהודעתה, מבלי לנקוב בתאריך מדויק לחידוש התנועה. "בד בבד, דאגה לבטיחות העובדים שלנו היא בעלת חשיבות עליונה ובעדיפות מספר אחת שלנו בטיפול במצב המאתגר באזור ים סוף/מפרץ עדן", הוסיפה.

ההכרזה הגיעה יומיים בלבד לאחר שהחברה הדנית הודיעה כי היא צופה שהכאוס בים האדום – שנגרם על ידי התקפות כטב"מים וטילים המשוגרים על ידי החות'ים – יימשך חודשים. ביום שלישי בשבוע שעבר (19 בדצמבר) הודיעה הספינה כי היא משנה את מסלול ספינותיה מהים האדום למסלול הארוך יותר דרך כף התקווה הטובה: "החלטה זו התקבלה לאור הסיכונים, העיכובים והקשיים הכרוכים במעבר ים סוף/מפרץ עדן בזמן זה", הסבירה.

ספינת המכולות "Maersk Line" של חברת Maersk | צילום: ASGER LADEFOGED/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: