כניסה
הרשמה לניוזלטר

הכרזות שולחות “ברכות לחמאס” ומעודדות את הארגון “להמשיך בהתנגדות”

דורון פסקין | 24 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

כרזות תמיכה בחמאס ובמנהיגיו נתלו ברחובות טורקיה

מאז מתקפתו הרצחנית של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, כרזות תמיכה גדולות בארגון הטרור נתלו באופן בולט במקומות ציבוריים בערים שונות ברחבי טורקיה. ברוב הכרזות מופיעה דמותו של אבו עוביידה, דובר גדודי עז אלדין אלקסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, שזוכה לדברי שבח.

הכרזות כוללות דברי ברכה "למוג'אהדין" (לוחמי הג'יהאד) ולמנהיג גדודי אל-קסאם, מוחמד דייף, כשאחת הכרזות אף מכנה אותו "מפקד האומה". כרזה אחרת מתייחסת לאבו עוביידה כ"גאוות המוסלמים", על אחרת נכתב שחמאס הוא "כבוד למוסלמים" ושלישית התייחסה לגדודי אל-קסאם כ"כבוד שלנו". כרזות נוספות שניתלו ברחבי טורקיה קראו ל"עולם ללא ישראל", והשתמשו גם בסיסמה של אבו עוביידה: "ביבשה, בים, באוויר".

לפי דוח שהכין המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון (ממר"י), ב-6 בנובמבר 2023 דווח על כרזות שנתלו מגשרים באנקרה על התוואי שבו הייתה אמורה לעבור השיירה של מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, בדרכו לפגישה עם שר החוץ הטורקי האקאן פידן. בכרזה אחת שנתלתה נכתב באנגלית: "רוצח תינוקות בלינקן", בעוד באחרת הופיעה דמותו של אבו עוביידה. כרזה גדולה עם הכיתוב "שלום לחמאס, המשך בהתנגדות!" נתלתה על בניין באיסטנבול ב-23 בנובמבר.

כרזה בסמסון, צולמה ב-27 בנובמבר, עליה נכתב: "מפקד האומה. ברכות לחמאס, המשך בהתנגדות!" | צילום: memri.org

שתפו: