כניסה
הרשמה לניוזלטר

אחרי שנורבגיה, שוודיה ופינלנד חתמו על הסכמים דומים, לארה”ב תהיה כעת גישה צבאית נרחבת כמעט לכל אזורי סקנדינביה – שתאפשר לה להתנגד לאיום הרוסי

דורון פסקין | 24 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

דנמרק חתמה על הסכם להצבת כוחות צבא אמריקנים בשטחה

דנמרק וארה"ב חתמו ביום רביעי על הסכם שיתוף פעולה בטחוני (DCA). ההסכם יאפשר לארה"ב לפרוס באופן קבוע מטוסי קרב בדנמרק, ויעניק לכוחות האמריקנים גישה לבסיסים דנים באאלבורג, קארופ וסקרידסטרופ. ההסכם נחתם על ידי מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ושר החוץ הדני לארס רסמוסן בוושינגטון ב-21 בדצמבר.

דנמרק היא המדינה הנורדית הרביעית שחותמת על הסכם שכזה עם ארה"ב. קדמו לה פינלנד, שחתמה על הסכם מוקדם יותר השבוע; שוודיה, שחתמה בתחילת החודש; ונורבגיה, שחתמה בשנת 2021. משמעות ההסכם היא שלארה"ב תהיה כעת גישה צבאית נרחבת כמעט לכל אזורי סקנדינביה. ארה"ב חתומה על הסכמים דומים גם מול מדינות רבות במזרח אירופה, ביניהן בולגריה, צ'כיה, אסטוניה, פולין, ליטא וסלובקיה.

במעמד החתימה אמר בלינקן: "כשההסכם ייכנס לתוקף, הצבאות שלנו יוכלו לתאם בצורה יעילה יותר, אפילו בצורה אפקטיבית יותר ממה שהיה עד כה. החיילים שלנו יתאמנו יחד בצורה טובה יותר ולעתים קרובות יותר. אנו נשפר את יכולת הפעולה ההדדית של נאט"ו, ונאפשר לברית שלנו לשמור טוב יותר על שלום ויציבות בעבור אנשים בכל רחבי היבשת. ההסכם של היום מתבסס על העבודה שעשינו כדי להעמיק את שיתוף הפעולה הבטחוני עם בעלות ברית מעבר לאוקיינוס האטלנטי – מצפון לדרום אירופה, מהבלטים ועד לים השחור".

מטוס F-16 של חיל האוויר של דנמרק | צילום: FILIPPO MONTEFORTE/AFP via Getty Images

שתפו: