כניסה
הרשמה לניוזלטר

בלינקן דיבר במסיבת עיתונאים שערך אתמול (רביעי) על מה שמצופה מצה"ל

דורון פסקין | 21 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

בלינקן: ארה"ב מצפה מישראל לעבור לשלב של לחימה בעצימות נמוכה יותר

ארה"ב רוצה ומצפה שישראל תעביר את הפעולות הצבאיות שלה בעזה לשלב בעצימות נמוכה יותר, שבמהלכו יהיו פעולות ממוקדות כנגד הנהגת חמאס והתשתיות של הארגון. כך אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ביום רביעי, בדברים שנשא בתחילת מסיבת עיתונאים לציון סוף השנה. בלינקן הביע גם תמיהה מדוע הקהילה הבינלאומית אינה דורשת מחמאס להניח את נשקו, ורק מעלה דרישות מישראל לנצור את האש.

בלינקן הדגיש כי ברגע שהשינוי הזה בעצימות הלחימה יתרחש, "הנזק שייגרם לאזרחים" אמור להצטמצם באופן משמעותי. הא חזר על קריאות קודמות לישראל לצמצם למינימום אבדות בקרב האזרחים בזמן שהיא פועלת להשמדת חמאס. "ברור שהסכסוך יעבור וצריך לעבור לשלב בעצימות נמוכה יותר", אמר בלינקן לכתבים. "אנחנו מצפים לראות ורוצים לראות מעבר למבצעים ממוקדים יותר, עם מספר קטן יותר של כוחות שבאמת מתמקדים בהנהגת חמאס, רשת המנהרות ועוד כמה דברים קריטיים", אמר. "ככל שזה יקרה, אני חושב שנראה גם את הנזק שנגרם לאזרחים פוחת משמעותית", הוסיף.

ישראל ניצבת בפני לחץ הולך וגובר מצד ארה"ב להפחית את עצימות הלחימה, שגורמת למספר רב של קורבנות ולהרס רב בצד העזתי. "אנחנו ממשיכים להאמין שישראל לא צריכה לבחור בין הסרת האיום של חמאס לבין מזעור הפגיעה באזרחים בעזה", אמר בלינקן. "יש לה חובה לעשות את שניהם, ויש לה אינטרס אסטרטגי לעשות את שניהם".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, 20 בדצמבר 2023 | צילום: Alex Wong/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: