כניסה
הרשמה לניוזלטר

מעבדת המחקר של חיל האוויר מחפשת פתרונות המבוססים על פעימה אלקטרומגנטית, שמסוגלת לשבש ולהרוס מערכות אלקטרוניות באזור השפעתה

קרן זריהן | 20 בדצמבר 2023 | חדשות | 3 דק׳

חיל האוויר האמריקני מנסה לפתח נשק נגד כטב"מים, המבוסס על פעימה אלקטרומגנטית

מעבדת המחקר של חיל האוויר האמריקני (AFRL/RI) עורכת בימים אלה מחקר שוק בניסיון לחפש מידע שיאפשר לה לפתח נשק נגד מל"טים המבוסס על פעימה אלקטרומגנטית. כך על פי "חוזה" שפורסם באתר הממשלתי System for Award Management (SAM.gov) ב-7 בדצמבר. כותרתו של החוזה: "הגנה באמצעות פעימה אלקטרומגנטית (EMP) נגד מערכות כלי טיס בלתי מאוישים (UAS)".

"מעבדת המחקר של חיל האוויר מבצעת מחקרי שוק כדי לחפש מידע מהתעשייה על מחקר ופיתוח פתרונות פעימה אלקטרומגנטית (EMP) זמינים, לקראת התמודדות עם מספר מערכות כלי טיס בלתי מאוישים (UAS). פתרונות פעימה אלקטרומגנטית יכולים להיות מבוססי קרקע ו/או אוויריים, המספקים הפחתת סיכון יעילה כנגד כלי טיס בלתי מאוישים של משרד ההגנה מקבוצות 1, 2, וכלי טיס קטנים יותר מקבוצה 3", נכתב בתיאור החוזה. כטב"מים מחולקים לשלוש קבוצות אלה על פי הגודל, המשקל וגובה הטיסה שלהם.

על פי גיליון מידע שפרסם "המשרד להגנה מפני קרינה", הנמצא תחת מחלקת הבריאות של מדינת וושינגטון, פעימה אלקטרומגנטית היא אחת התוצאות של פיצוץ גרעיני, אך ניתן להפיק אותה גם ממקורות לא גרעיניים, כמו פצצות אלקטרומגנטיות: "כאשר הוא 'מתפוצץ', נשק EMP מייצר פעימה של אנרגיה היוצרת שדה אלקטרומגנטי רב עוצמה המסוגל לקצר מגוון רחב של ציוד אלקטרוני, במיוחד מחשבים, לוויינים, מכשירי רדיו, מקלטי מכ"ם ואפילו רמזורים אזרחיים. מכיוון ש-EMP היא אנרגיה אלקטרומגנטית הנעה במהירות האור, כל הציוד האלקטרוני הפגיע באזור עשוי להיות מושפע בו זמנית", נכתב בגיליון המידע.

מזל"ט ישראלי מעל עזה, 11 במאי 2023 | צילום: MAHMUD HAMS / AFP via Getty Images

שתפו: