כניסה
הרשמה לניוזלטר

"אני חושבת שאנחנו יכולים לקחת אחריות חלקית על התפטרותה של נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה", אומרת בריאיון למגזין אפוק אליזבת' ראנד, עורכת דין יהודייה, שייסדה קבוצת פייסבוק המונה כעת עשרות אלפי חברים

18 בדצמבר 2023 | חדשות | 6 דק׳

דן ברגר, קרן זריהן

קבוצת האימהות האמריקנית שיצאה למלחמה נגד ראשי האוניברסיטאות

קבוצת פייסבוק המורכבת ברובה מאימהות יהודיות ראתה את אחד הפרויקטים שלה נוחל הצלחה כאשר נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, אליזבת מגיל, התפטרה ב-9 בדצמבר, ארבעה ימים לאחר עדותה השנויה במחלוקת בקונגרס. השימוע בקונגרס התרחש ב-5 בדצמבר, ובמהלכו נשאלה מגיל האם קריאה לרצח העם היהודי נחשבת לבריונות או הטרדה על פי קוד ההתנהגות של האוניברסיטה. לשאלה זו השיבה "אם הנאום יהפוך להתנהגות, זה עשוי להוות הטרדה, כן", והוסיפה "זה תלוי הקשר".

קבוצת הפייסבוק של האימהות, הנקראת Mothers Against College Antisemitism (MACA), הוקמה ב-26 באוקטובר על ידי אליזבת' ראנד, עורכת דין בנושאי ביטוח. כיום הקבוצה מונה למעלה מ-53,000 חברים, רובם, כאמור, אימהות יהודיות, המשתפות ביניהן מידע וחולקות רגשות בנושא האנטישמיות באוניברסיטאות, מספרת לנו ראנד.

בעקבות התבטאויותיה של מגיל, הקבוצה יזמה קמפיין כתיבת דוא"ל לחבר הנאמנים של אוניברסיטת פנסילבניה במטרה ללחוץ עליו, והתוצאות הגיעו ימים ספורים אחר כך, אם כי ראנד מבינה כי הקמפיין לא היה הגורם היחיד לתוצאה. לתוצאה תרם, בין היתר, מכתבו של רוס סטיבנס, בוגר האוניברסיטה ומנכ"ל חברת ניהול הנכסים Stone Ridge, שעל פי דיווח באתר החדשות Axios הודיע כי יפסיק את תרומתו בסך 100 מיליון דולר לאוניברסיטה. עם זאת, אומרת ראנד, מטח של מיילים יכול להיות משהו שקשה להתעלם ממנו.

איור: The Epoch Times, Getty Images, Shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: