כניסה
הרשמה לניוזלטר

תת אלוף (מיל') אמיר אביבי, לשעבר סגן מבקר מערכת הביטחון וסגן מפקד אוגדת עזה, מדבר בריאיון למגזין אפוק על מה שצפוי לקרות בהמשך

אורן שלום | 15 בדצמבר 2023 | חדשות | 5 דק׳

"צה"ל לא יוכל לצאת מהרצועה אף פעם, לדעתי. אנחנו נצטרך לקיים שם שליטה ביטחונית נצחית לעד כמו ביו"ש, ואם לא נעשה את זה, אז שאלוהים ישמור"

תת אלוף (מיל') אמיר אביבי הוא כיום יו"ר תנועת "הביטחוניסטים" ומייסדה. בעברו שירת במגוון תפקידים בכירים בצה"ל, ביניהם סגן מבקר מערכת הביטחון, ראש לשכת הרמטכ"ל, סגן מפקד אוגדת עזה, מפקד חטיבת שגיא, מפקד גדוד 605 ומפקד בית הספר להנדסה קרבית.

האם קיימת אפשרות שאחרי שצה"ל יסיים לכבוש את חאן יונס ואת רפיח תנסה הממשלה לייצר תמונת ניצחון ותודיע – כבשנו את כל רצועת עזה, אנחנו שולטים בשטח, נמשיך לצוד באמצעות הכוחות המיוחדים את המחבלים שמסתתרים במנהרות, אבל כעת אפשר להתחיל להחזיר חיילי מילואים הביתה?

"זו לא תהיה תמונת ניצחון. תוכל לטעון שעמדת ביעד של מיטוט היכולת הצבאית של החמאס, אבל עדיין לא מוטטת את היכולת השלטונית. בשביל למוטט את השלטון שלו, אתה צריך להרוג את המנהיגים. יכול להיות שאתה תייצר מצב שלמנהיגים אין על מה לשלוט, אין מנגנון מתחתם. יכול להיות שהמנהיגים גם יברחו לחו"ל ויחפשו אותם שנתיים-שלוש עד שימצאו אותם. אבל בסופו של דבר אתה חייב להגיע אל המנהיגים ולחסל אותם".

צילום: דובר צה״ל

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: