כניסה
הרשמה לניוזלטר

גורמים נוספים באיחוד האירופי מביעים מחאה כלפי "אלימות המתנחלים" בגדה המערבית, וקוראים לצעדים כלפי האחראים לפעולות אלה

קרן זריהן | 14 בדצמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

שר החוץ הבריטי דייוויד קמרון: "מתנחלים קיצוניים" הפועלים באלימות נגד פלסטינים לא יורשו להיכנס לבריטניה

דייוויד קמרון, שר החוץ הבריטי, כתב היום ב-X כי בריטניה תאסור על מתנחלים הנוהגים באלימות נגד אוכלוסייה פלסטינית בגדה המערבית להיכנס לשטחה: "מתנחלים קיצוניים, המתמקדים והורגים אזרחים פלסטינים, מערערים בכך את הביטחון והיציבות של ישראלים ופלסטינים כאחד. ישראל חייבת לנקוט בפעולה חזקה יותר כדי להפסיק את אלימות המתנחלים ולמצות את הדין עם התוקפים. אנחנו אוסרים על האחראים לאלימות מתנחלים להיכנס לבריטניה, כדי לוודא שהמדינה שלנו לא תהווה בית לאנשים שמבצעים את המעשים המאיימים האלה".

גם ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו, כתב ב-6 בדצמבר פוסט ב-X: "לאלימות נגד אזרחים יהיו השלכות. ייאסר על מתנחלים קיצוניים בגדה המערבית להיכנס לבלגיה. אנו נעבוד עם ארה"ב על סנקציות נגד אנשים המעורבים בפעולות המערערות את השלום, הביטחון והיציבות בגדה המערבית".

ב-11 בדצמבר כתבנו כי על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס התקיים מפגש של שרי החוץ של 27 מדינות האיחוד האירופי בבריסל, במטרה לדון בין היתר בצעדים שיש לנקוט בתגובה למלחמה בין ישראל לחמאס. על פי הדיווח, צעדים אלה כוללים סנקציות כספיות על חמאס, אך גם הגבלות על נסיעה למדינות האיחוד האירופי של מתנחלים הנוהגים באלימות נגד אוכלוסייה פלסטינית בגדה המערבית.

דייוויד קמרון, שר החוץ הבריטי, 7 בדצמבר 2023, וושינגטון | צילום: Win McNamee/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: