כניסה
הרשמה לניוזלטר

ההחלטה שהתקבלה בבית הנבחרים מעניקה לרפובליקנים סמכויות נוספות בחקירת פרשיות השחיתות בהן מעורב לכאורה הנשיא. ביידן הגיב להחלטה: "תעלול פוליטי חסר בסיס"

יובל גומא | 14 בדצמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

בית הנבחרים של ארה"ב הצביע בעד פתיחת חקירת הדחה של הנשיא ביידן

בית הנבחרים האמריקני אישר אמש (רביעי) לפתוח רשמית בחקירת ההדחה של הנשיא ג'ו ביידן, מהלך שצפוי להעניק לרפובליקנים סמכויות נוספות, ביניהן יכולת מוגברת לדרוש קבלת מסמכים ומתן עדויות מהבית הלבן וממשפחת ביידן.

ההחלטה התקבלה ברוב של 221 תומכים לעומת 212 מתנגדים, כאשר כל חברי בית הנבחרים הרפובליקנים הצביעו בעד ההחלטה. שעות ספורות לפני כן סירב האנטר ביידן, בנו של הנשיא ג'ו ביידן, להתייצב ולהעיד בשימוע בדלתיים סגורות בפני חוקרים רפובליקנים. במקום זאת כינס מסיבת עיתונאים על גבעת הקפיטול, בה הביע את נכונותו לקיים שימוע פומבי. הרפובליקנים דחו את הצעתו ואמרו שיפתחו נגדו בהליך של ביזיון בית המשפט.

הצעד המשפטי בן 14 העמודים, שהועלה על ידי הנציג קלי ארמסטרונג, מורה לוועדת הדרכים והאמצעים, לוועדת הפיקוח והאחריות ולוועדת השיפוט של בית הנבחרים, להמשיך בחקירת הנשיא ביידן, שנפתחה למעשה בספטמבר 2023. החקירה התרכזה בקשרים העסקיים שהיו או לא היו לו עם הסינים, ובחשדות לקבלת שוחד מהאוקראינים (קראו כאן תחקיר שפרסמנו בנושא בחודש אוקטובר האחרון).

בניין הקפיטול, וושינגטון | צילום: shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: