כניסה
הרשמה לניוזלטר

מועצת המנהלים של הרווארד פרסמה הודעת תמיכה גורפת בנשיאת האוניברסיטה קלודין גיי, שהתחמקה בעת שימוע בקונגרס מלהשיב על השאלה האם קריאות להשמדת העם היהודי מפירות את קוד ההתנהגות של הרווארד

דורון פסקין | 12 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

למרות התבטאויותיה הבעייתיות בקונגרס, נשיאת אוניברסיטת הרווארד תישאר בתפקידה

נשיאת אוניברסיטת הרווארד, קלודין גיי, תוכל להישאר בתפקידה בתמיכה גורפת של מועצת המנהלים של האוניברסיטה. כך הצהיר הגוף המנהל העליון של הרווארד בהודעה שהתפרסמה בשמו היום (שלישי). גיבוי זה ניתן לנשיאה השחורה הראשונה של האוניברסיטה היוקרתית, כשבוע לאחר שימוע שערורייתי שעברה בקונגרס בנושא האנטישמיות בקמפוס. תשובותיה המתחמקות והלא מספקות כנגד קריאות בדבר השמדת העם היהודי, המושמעות באופן תדיר בתחומי האוניברסיטה מאז החלה המלחמה בעזה, הביאו תורמים ופוליטיקאים רבים לדרוש את הדחתה המיידית.

"כחברים בתאגיד הרווארד, אנו מאשרים היום את תמיכתנו בהמשך הנהגתה של הנשיאה גיי את אוניברסיטת הרווארד", נאמר בהצהרה מטעם תאגיד הרווארד. "הדיונים הנרחבים שלנו מאשרים את ביטחוננו שהנשיאה גיי היא המנהיגה המתאימה לעזור לקהילה שלנו להחלים ולטפל בבעיות החברתיות החמורות מאוד איתן אנו מתמודדים".

תאגיד הרווארד, הכולל את מועצת המפקחים של האוניברסיטה, הודיע על ההחלטה ביום שלישי בבוקר לאחר סיום ישיבת הדירקטוריון ביום שני. "בתקופה סוערת וקשה זו, אנו תומכים פה אחד בנשיאה גיי", הוסיפה ההודעה. עם זאת, ההודעה הביעה דאגה מהאשמות כלפי גיי בנושא אחר – פלגיאריזם (גניבה ספרותית) בעבודותיה האקדמיות. האוניברסיטה הצהירה בהקשר זה כי היא לא מאמינה שההאשמות הללו מגיעות לכדי התנהגות בלתי הולמת, אך הודיעה שגיי הסכימה לתקן שני פרסומים שלה.

נשיאת אוניברסיטת הרווארד, קלודין גיי, 5 בדצמבר 2023 | צילום: Kevin Dietsch/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: