כניסה
הרשמה לניוזלטר

דובר החות'ים אמר את הדברים לאחר שמכלית נורבגית הותקפה לפנות בוקר בטיל שיוט. צבא ארה"ב דיווח כי המתקפה גרמה לשריפה על הסיפון, אך ללא נפגעים

דורון פסקין | 12 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

החות'ים: נמשיך למנוע מכל הספינות להגיע לנמלי ישראל, עד שיוכנסו המזון והתרופות להם זקוקים אחינו ברצועת עזה

טיל שיוט נגד ספינות ששוגר מאזור בתימן שבשליטת החות'ים פגע במכלית מסחרית. הטיל גרם לשריפה ולנזק, אך התקרית הסתיימה ללא נפגעים. כך הצהיר היום (שלישי) לפנות בוקר צבא ארה"ב. תקיפת המכלית STRINDA התרחשה צפונית למצרי באב אל-מנדב, המחברים את הים האדום ומפרץ עדן.

"מכלית STRINDA הותקפה על ידי מה שמוערך כטיל שיוט נגד ספינות, ששוגר מאזור שנשלט על ידי החות'ים בתימן, בזמן שעברה דרך באב-אל-מנדב", נכתב בהצהרת פיקוד מרכז של צבא ארה"ב שפורסמה ב-X. "ה- STRINDA דיווחה על נזק שגרם לשריפה על הסיפון, אך לא דווח על נפגעים בשלב זה", נכתב עוד בהודעה. "לא היו ספינות אמריקניות בסביבה בזמן התקיפה, אבל משחתת (הצי האמריקני) USS מייסון נענתה לקריאת המצוקה של STRINDA, וכרגע היא מגישה לה סיוע".

התקיפה הזו מגיעה יומיים אחרי שהחות'ים הודיעו כי מעתה יתקפו כל ספינה שנמצאת בדרכה לאחד מנמלי הים של ישראל, ללא קשר ללאום שלה. הבוקר בשעה 09:30 פרסם הדובר הצבאי של החות'ים הודעה ולפיה המכלית שהותקפה הייתה בדרכה לישראל:

דובר החות׳ים יחיא סריע | צילום מסך

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: