כניסה
הרשמה לניוזלטר

נשיא ניגריה הורה לרשויות לחקור את התקרית, אולם ארגון אמנסטי ותושבים מקומיים מפקפקים בהצהרותיה של הממשלה

דורון פסקין | 7 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

ניגריה: לפחות 85 אזרחים נהרגו בשוגג מירי של מזל"ט צבאי

נשיא ניגריה בולה טינובו הורה ביום שלישי לסוכנויות הביטחון ולרשויות המדינה לחקור תקרית, שבמהלכה נהרגו בשוגג אזרחים מירי של מזל"ט השייך לצבא ניגריה. התקרית אירעה ביום ראשון השבוע בצפון מדינת קדונה שבמרכז המדינה. הסוכנות הלאומית לניהול חירום של ניגריה הודיעה כי 85 בני אדם מתו בהפצצה, רובם נשים וילדים, וכי 66 נוספים נפצעו קשה. עם זאת, ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל טוען כי לפחות 120 בני אדם נהרגו.

ממחלקת יחסי הציבור של צבא ניגריה נמסר שהרמטכ"ל, לוטננט גנרל תאוריד לאגבאג'ה, ערך ביום שלישי ביקור תנחומים בקהילה שנפגעה. בנאום שנשא במהלך הביקור הביע חרטה על מה שכינה "התקלה המצערת", ותיאר אותה כ"אירוע מייאש".

בהמשך דבריו ציין הגנרל לאגבאג'ה כי בעבר הלא רחוק, האזור הכללי בו התרחשה התקרית שרץ שודדים חמושים שהטילו אימה על הקהילות המקומיות, עד שכוחות צבא ניגריה החלו במבצע לטיהור האזור. לדבריו, ביום התקרית ביצעו כוחות הצבא הניגרי פטרולים אוויריים באמצעות המזל"טים, והבחינו בקבוצת אנשים. אנשי הצבא ביצעו "ניתוח מוטעה" וסברו כי מדובר בשודדים, ובעקבות זאת בוצעה התקיפה על ידי כלי הטיס.

נשיא ניגריה בולה טינובו | צילום: KOLA SULAIMON/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מנהל נאס"א: סין עלולה לנסות להשתלט על חלקים מהירח למטרות צבאיות

קרן זריהן

בדיון תקציבי בבית הנבחרים האמריקני דרש מנהל נאס"א, ביל נלסון, למעלה מ-25 מיליארד דולר עבור הסוכנות, כדי לאפשר לה להתמודד ב"מרוץ החלל" מול סין

לראשונה מזה 5 שנים: משלחת בכירה מצפון קוריאה יצאה לביקור רשמי באיראן

קרן זריהן

במערב מודאגים משיתוף פעולה צבאי אפשרי בין שתי המדינות, שעלול להחמיר את המצב במזרח התיכון

האם המתקפה האיראנית מלמדת על מה שצפוי לנו בעימות מול חיזבאללה?

קרן זריהן

עומר אללי, לשעבר חוקר מודיעין רב זירתי באמ"ן ובמשרד ראש הממשלה, מדבר על משמעות המתקפה האיראנית ועל השלכותיה להמשך. "במלחמה מול חיזבאללה לא יהיו כאן אלפי הרוגים, כפי שמנסים לצייר לנו. זה ממש לא התרחיש"

סקר חדש בבריטניה: יותר מ-60% מהמוסלמים במדינה לא מחזיקים בדעה שלילית כלפי חמאס

קרן זריהן

הסקר נערך על ידי אגודת הנרי ג'קסון (HJS), מכון חשיבה לא מפלגתי למדיניות חוץ וביטחון לאומי שבסיסו בבריטניה. הסקר בדק גם כמה מהציבור סבור שחמאס ביצע רצח ואונס ב-7 באוקטובר והאם לישראל יש הזכות להתקיים כמדינה יהודית 

שתפו: