כניסה
הרשמה לניוזלטר

שני חוקרים אמריקנים טענו כי פעילות חריגה בבורסה בימים שלפני המתקפה רומזת על כך שלסוחרים היה מידע פנימי לגבי האירועים הצפויים, אולם רשות ניירות הערך מכחישה זאת

דורון פסקין | 6 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

רשות ניירות הערך: בניגוד לדיווחים, לא היו חריגות מסחר בבורסה לפני מתקפת חמאס

רשות ניירות הערך של ישראל מצהירה כי לא מצאה חריגות מסחר משמעותיות, המצדיקות חקירה נוספת, בימים שקדמו להתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר. ההצהרה מגיעה בתגובה למחקר שפורסם בארה"ב וטען כי לפני ה-7 באוקטובר התנהל מסחר חשוד במניות ישראליות, ממנו השתמע כי לסוחרים היה "מידע פנימי" על ההתקפה המתוכננת.

וכך נכתב בהצהרת רשות ניירות הערך, כפי שנמסר היום ל"מגזין אפוק": "מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך מפעילה מערכת מודיעינית טכנולוגית, שמנטרת את המסחר באופן שוטף במהלך כל שעות המסחר ובמשך כל ימי המסחר. המערכת יודעת לנטר חריגים כאשר אלו קורים. מיד לאחר תחילת המלחמה, ביצעה מחלקת חקירות בדיקה יזומה נרחבת לניטור פעילות חשודה במסחר אשר יכולה להיות קשורה למתקפת החמאס. בדיקה זו לא העלתה ממצאים כלשהם".

ההודעה הוסיפה כי בעקבות המחקר האמריקני "ביצעה הרשות בדיקה נוספת על מנת לבחון את ממצאי המחקר. ממצאי הבדיקה לא העלו חשש לפעילות חשודה בבורסה בישראל בימים הרלוונטיים".

הגדר הפרוצה ב-7 באוקטובר | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שתפו: