כניסה
הרשמה לניוזלטר

ג'יימס קומר, יו"ר ועדת הפיקוח והאחריות של בית הנבחרים האמריקני, טוען כי התשלומים "הם חלק מדפוס החושף שג'ו ביידן ידע על מזימות ניצול ההשפעה של משפחתו, השתתף בהן והפיק תועלת מהן"

דורון פסקין | 5 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

רישומי בנק: ג'ו ביידן קיבל ב-2018 תשלומים חודשיים מהחשבון העסקי של בנו, שהיה מעורב בעסקאות בסין ובאוקראינה

האנטר ביידן, בנו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, העביר תשלומים חודשיים לאביו מחשבון עסקי אליו זרמו תשלומים מסין ומאוקראינה. כך אמר אתמול (שני) יו"ר ועדת הפיקוח והאחריות של בית הנבחרים האמריקאי, ג'יימס קומר. קומר, המשתייך למפלגה הרפובליקנית, פרסם ביום שני רישומי בנק המראים שהישות העסקית Owasco PC, השייכת להאנטר ביידן, ביצעה "תשלומים חודשיים ישירים לג'ו ביידן" החל מספטמבר 2018, כאשר ביידן לא שימש בתפקיד רשמי.

על פי הרישומים הבנקאיים, התשלומים על סך 1,380 דולר היו אמורים לעבור על בסיס חודשי. מוועדת הפיקוח והאחריות נמסר כי יש בידם עדויות לכך שהתשלומים הועברו לפחות שלוש פעמים. הרישומים נחשפו באמצעות צווים לחשיפת חשבונות הבנק האישיים והעסקיים של האנטר ביידן ושל ג'יימס ביידן, אחיו של הנשיא ג'ו ביידן.

הגילויים מגיעים בזמן שהאנטר ביידן נמצא בחקירה של משרד המשפטים האמריקני בגין שימוש בחשבון של Owasco PC לצורך "העלמת מס ופשעים חמורים אחרים", כך לפי סרטון שפרסם קומר אתמול. יצוין שקומר הוא אחד ממובילי חקירת ההדחה נגד הנשיא ביידן על רקע מעורבותו האפשרית בעסקי בנו. (קראו כאן תחקיר שפרסמנו בנושא בחודש אוקטובר האחרון).

הנשיא ג'ו ביידן ובנו האנטר ביידן, 10 באפריל 2023 | צילום: Drew Angerer/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: