כניסה
הרשמה לניוזלטר

בוועידת האקלים בדובאי הדגישה סגנית נשיא ארה”ב את מחויבותו של הממשל לשחרור החטופים, והבהירה את דרישותיה וציפיותיה של ארה”ב לקראת המשך האירועים ברצועת עזה

דורון פסקין | 2 בדצמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

קמלה האריס: ארה”ב לא תאפשר העברה של פלסטינים מעזה, מצור על עזה או שרטוט מחדש של גבולות עזה

קמלה האריס, סגנית נשיא ארה"ב, אמרה היום (שבת) בדובאי כי "לישראל יש מטרה צבאית לגיטימית כנגד חמאס, אך עליה לעשות יותר כדי להגן על אזרחים". במהלך שהותה באמירות המפרצית לרגל כינוסה של ועידת האקלים הבינלאומית COP28, ציינה האריס ביחס למלחמה בעזה כי "יש לכבד את הדין ההומניטארי הבינלאומי" וכי "יותר מדי פלסטינים חפים מפשע נהרגו".

האריס נפגשה בשולי הוועידה עם נשיא מצרים עבדאלפתאח א-סיסי, והדגישה כי ארה"ב תישאר מחויבת לשחרור כל החטופים שבידי חמאס תוך שיתוף פעולה הדוק עם שותפים אזוריים. היא הביעה תמיכה בהפסקות ממושכות בלחימה כדי להוציא את החטופים מהרצועה ולהכניס אליה סיוע, כך מסר הבית הלבן.

"סגנית הנשיא שבה והדגישה כי בשום פנים ואופן ארה"ב לא תאפשר העברה בכפייה של פלסטינים מעזה או מהגדה המערבית, מצור על עזה או שרטוט מחדש של גבולות עזה", נכתב בהודעת הבית הלבן. בנוסף, כך נמסר בהודעה, האריס דנה ברעיונות של ארה"ב ליום שאחרי המלחמה בעזה, כולל מאמצים לשיקום, ביטחון וממשל. היא הדגישה כי "מאמצים אלו יצליחו רק אם הם יהיו בהקשר של אופק מדיני ברור לעם הפלסטיני, הכולל מדינה משלו בראשות רשות פלסטינית מחודשת, ואם יזכו לתמיכה משמעותית מהקהילה הבינלאומית ומדינות האזור". האריס הבהירה כי חמאס אינו יכול לשלוט בעזה, מאחר שזו "(מציאות) בלתי נסבלת לביטחון ישראל, לרווחת העם הפלסטיני ולביטחון האזורי".

קמלה האריס, סגנית נשיא ארה"ב, 2 בדצמבר 2023 | צילום: KARIM SAHIB/AFP via Getty Images

שתפו: