כניסה
הרשמה לניוזלטר

אלוף (במיל’) עמוס ידלין טוען שהמודיעין ברצועת עזה ממשיך לעבוד למרות הפסקת התנועה האווירית, ומסביר כיצד לדעתו תתחדש הלחימה

יובל גומא | 27 בנובמבר 2023 | חדשות | 3 דק׳

“אם מישהו חושב שזו מלחמה של שישה ימים, ושאם היא נעצרת לשבוע או אפילו שבועיים אז היא לא תמשיך, הוא איננו קורא את התמונה”

"אם מישהו חושב שלצה''ל לא יהיה מודיעין בגלל הפסקת האיסוף מהאוויר בעזה במהלך הפסקת האש – יש לו טעות", אומר אלוף (במיל') עמוס ידלין, ראש מטה חיל-האוויר וראש אמ''ן לשעבר. "צריך לזכור שמודיעין לא מבוסס על איסוף חזותי באמצעות כלי טיס בלבד. מודיעין מבוסס על הרבה מאוד רכיבים: ממד של מודיעין אנושי (Human), מודיעין אלקטרוני (SIGINT), מודיעין תקשורת וסייבר. אפילו בתוך המודיעין החזותי, לצד המטוסים ללא טייס (מל''טים) שטסים נמוך בשמי עזה, יש אמצעי איסוף נוספים שלא טסים בדיוק מעל הרצועה, ולכן המודיעין של צה''ל ממשיך לייצר תמונת מודיעין במהלך הפסקת האש גם ללא התנועה האווירית".

משמע שלהפסקת התנועה האווירית בעזה אין השפעה על ביטחון כוחות צה''ל שנמצאים שם?

"בוודאי שלא. כוחות צה''ל ערוכים להגן על עצמם גם ללא הרכיב של התראה מודיעינית אווירית. במתווה הפסקת האש הנוכחי, עזה חולקה לשתיים: בדרום הרצועה אין איסוף אווירי לאורך כל ימי ההפוגה ההומניטרית, ובצפון יש הגבלה למשך 6 שעות ביממה. לצד האיסוף האווירי שכן יש בצפון, לחיילי צה''ל אמצעים קרקעיים ואמצעי תצפית נוספים כדי להגן על עצמם. לגבי הדרום – כוחות צה''ל לא נמצאים באזור, כך שההפסקה שם לא מאיימת על ביטחונם".

צילום: דובר צה"ל

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: