כניסה
הרשמה לניוזלטר

בראיונות לתקשורת אמר ראש ממשלת קטאר כי הארכת ההודנה מותנית בהצלחתו של חמאס לאתרם

דורון פסקין | 27 בנובמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

ראש ממשלת קטאר: למעלה מ-40 נשים וילדים חטופים אינם מוחזקים בידי חמאס

ראש ממשלת קטאר, שייח' מוחמד בן עבדא-רחמן אאל ת'אני, אמר בראיון לפייננשל טיימס ביום ראשון כי יותר מ-40 נשים וילדים נחטפו ומוחזקים על ידי אזרחים וארגונים אחרים ברצועת עזה, מלבד חמאס. הוא הדגיש כי הארכת ההודנה מותנית בהצלחתו של חמאס לאתר את החטופים הללו במהלך ההודנה. לדבריו, כרגע אין לארצו מידע ברור לגבי מספר החטופים שניתן לאתר. הוא הוסיף כי אחת המטרות של הארכת ההפוגה ההומניטרית היא כדי שחמאס יוכל לחפש את החטופים הללו.

בראיון אחר לרשת האמריקנית CBS News אמר ראש ממשלת קטאר כי המגעים שמנהלת ארצו הם רק עם אנשי הזרוע המדינית, הנמצאים במשרד חמאס בדוחא, והם אלה שמתקשרים עם אנשי הזרוע הצבאית בעזה ומקבלים מהם מידע. "בדרך כלל מה שראינו במהלך המו"מ הזה, זה שהמידע מסופק רק בזמן הסכם כלשהו, או כאשר הוא מתממש, אבל הם [חמאס בעזה] אף פעם לא מוסרים משהו קודם לכן. זה דפוס שהם השתמשו בו כחלק מהשיטות שלהם כבר זמן רב מאוד", הוא הסביר.

כשנשאל האם הוא יודע היכן נמצא מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, השיב ראש הממשלה הקטארי: "אני לא חושב שהמידע הזה זמין אצל מישהו חוץ מהאנשים שקרובים אליו. וזה באמת מידע שלא קשור למה שאנחנו עושים כרגע ולמו"מ הנוכחי. התקשורת שהייתה לנו לאורך השנים עם חמאס הייתה רק עם הזרוע המדינית והנציגים הפוליטיים במשרד כאן בדוחא. זה הכול. אנחנו לא עובדים ישירות מול הזרוע הצבאית, או מנהלים קשרים עם הזרוע הצבאית".

ראש ממשלת קטאר, שייח' מוחמד בן עבדא-רחמן אאל ת'אני, 30 בספטמבר 2021 | צילום: KARIM JAAFAR/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: