כניסה
הרשמה לניוזלטר

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "עד היום המדינה עודדה אותנו להעסיק עובדים פלסטינים בטענה שזה צורך לאומי – לחזק את הרשות הפלסטינית – ומצד שני לא נתנה לנו היתרים להעסיק עובדים זרים"

יובל גומא | 22 בנובמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

היתר חדש לענף השיפוצים: ניתן להעסיק עובדים זרים במקום פועלים פלסטינים מאיו"ש

רשות האוכלוסין וההגירה נתנה ב-19 בנובמבר היתר מיוחד להתאחדות קבלני השיפוצים להעסיק אלפי עובדים זרים בענף השיפוצים, במקומם של פועלים פלסטינים מאיו''ש.

עו''ד ענבל משש, ראש מנהל עובדים זרים של רשות האוכלוסין וההגירה, אמרה לנו כי הם פועלים במספר דרכים כדי לגייס עובדים זרים חדשים, לחתום על הסכמים בילטרליים ועל הקלות רגולטוריות שיאפשרו להגדיל את פוטנציאל העובדים בענפים השונים. "בין היתר חתמנו על הסכמים עם הודו וסרי-לנקה, וערכנו מבחנים במולדובה לגיוס עובדים חדשים, שכן בשונה מעבודות חקלאיות, העובדים בענף הבניין והשיפוצים צריכים להיות בעלי כישורים מתאימים", אמרה.

לדברי עו"ד משש, "עד עכשיו המשפצים העסיקו פלסטינים בשל העדפה אישית שלהם את סוג ואופי העבודה של הפועלים, אך לאור הסגר שהוטל על הרשות, הם ביקשו ממני לאפשר להם להעסיק עובדים זרים, ואפשרנו להם לעשות את זה בהנחיה החדשה. מכיוון שבנוהל היה כתוב שהעבודה מיועדת למגורים ולתשתיות מסוימות, כתבתי להם את ההנחיה באופן שיאפשר העסקה של עובדים זרים, ואני חושבת שזה לעזר רב".

עובדים פלסטינים במחסום, צילום מ-2010 | צילום: Issam Rimawi / Flash 90

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: