כניסה
הרשמה לניוזלטר

בפסגה וירטואלית של מדינות גוש ה-BRICS חזר מוחמד בן סלמאן על דרישותיה של סעודיה לתהליך שלום שיוביל להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67', וקרא לכל מדינות העולם להפסיק לייצא נשק לישראל

דורון פסקין | 21 בנובמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

יורש העצר הסעודי: יש לעצור את ייצוא הנשק לישראל

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, קרא היום לכל מדינות העולם להפסיק לייצא נשק לישראל. את הדברים אמר במהלך פסגה וירטואלית של מדינות גוש ה-BRICS, שנועדה לגבש את עמדתן ביחס ללחימה ברצועת עזה. סעודיה דורשת את תחילתו של תהליך שלום רציני ומקיף להקמת מדינה פלסטינית על בסיס גבולות 1967, אמר יורש העצר הסעודי.

"עמדת הממלכה היא קבועה ואיתנה; אין דרך להשיג ביטחון ויציבות בפלסטין, אלא באמצעות יישום החלטות בינלאומיות הקשורות לפתרון שתי המדינות", אמר. הוא חזר על עמדתה של סעודיה, השוללת את המתקפה הישראלית ברצועת עזה, וכן עקירה כפויה של עזתים מביתם. הנסיך הסעודי גם קרא למאמצים קולקטיביים במטרה לעצור את ההידרדרות בתנאים ההומניטריים ברצועת עזה.

יצוין שסעודיה הוזמנה להצטרף לגוש ה-BRICS לפני מספר חודשים. במקורו, גוש BRICS כולל את ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה. באוגוסט האחרון הסכימו המדינות להרחיב את הגוש, וחוץ מסעודיה הזמינו גם את איראן, אתיופיה, מצרים, ארגנטינה ואיחוד האמירויות הערביות להצטרף כחברות.

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, ספטמבר 2023 | צילום: MONEY SHARMA/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: