כניסה
הרשמה לניוזלטר

לפי הודעת המשטרה, נערכו חיפושים בבתיהם של 17 חשודים שפרסמו הודעות כגון “גז ליהודים” ו”להישחט ולהימחק”

דורון פסקין | 21 בנובמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

גרמניה נגד האנטישמיות: משטרת בוואריה פשטה על בתיהם של חשודים בהסתה לשנאה

המשטרה והפרקליטות בבוואריה (חבל ארץ בגרמניה) פעלו היום נגד חשודים בפעילות אנטישמית, כחלק מ"יום הפעולה פלוס נגד אנטישמיות". לפי הודעה שפרסמה משטרת בוואריה, המשטרה ערכה חיפוש בבתיהם של 17 חשודים בביצוע עבירות הסתה לשנאה, בפרט כאלה הקשורות למתקפת חמאס על ישראל. עבירות אלה כללו שימוש בסמלים של ארגונים לא חוקיים וארגוני טרור, ותמיכה בפשעים אנטישמיים ברשתות החברתיות. החשודים הם 15 גברים ושתי נשים בגילים 18 עד 62. המשטרה חקרה את החשודים והחרימה ראיות, לרבות טלפונים סלולריים ומחשבים ניידים.

המשטרה הציגה כמה דוגמאות לחשודים שנעצרו. אחד החשודים שלח מדבקה של ליצן עם המילים "גז ליהודים" בצ'אט בכיתה בוואטסאפ. חשוד גרמני-טורקי פרסם בחשבונו כי "הבנים היהודים" אינם ראויים לשום דבר מלבד "להישחט ולהימחק". אזרח טורקי אחר פרסם, זמן קצר לאחר 7 באוקטובר, תמונה של היטלר עם התוספת: "יכולתי להרוג את כל היהודים, אבל השארתי כמה בחיים כדי להראות לכם למה הרגתי אותם", ואימוג'י של דגל פלסטין, עם הכיתוב "FREE PALESTINE".

"יום הפעולה פלוס" הוא חלק מקמפיין מקיף של מערכת המשפט והמשטרה בבוואריה. במסגרת זו ערכה משטרת בוואריה, בשיתוף עם מרכז המידע הבווארי נגד קיצוניות (BIGE), יום פרויקט בבית הספר התיכון של מדינת טרודרינג ב-7 בנובמבר כדי לחנך תלמידים נגד קיצוניות, דברי שטנה מקוונים ואנטישמיות.

הפגנת תמיכה בפלסטינים בברלין, על רקע המלחמה נגד חמאס, 18 בנובמבר | צילום: Adam Berry/Getty Images

שתפו: