כניסה
הרשמה לניוזלטר

תת אלוף (מיל') אמיר אביבי, לשעבר סגן מבקר מערכת הביטחון וסגן מפקד אוגדת עזה, מדבר בריאיון למגזין אפוק על השלב הבא בלחימה – כיבוש דרום רצועת עזה. "אני חושב שמה שעלול לקרות ברגע שצה"ל יתחיל לפעול בדרום הרצועה והרעש של התותחים יגיע לשם, זה שאנשים יפרצו את הגבול ויברחו בצורה בלתי נשלטת"

אורן שלום | 15 בנובמבר 2023 | חדשות | 5 דק׳

אם חלק ניכר מהחטופים נחטפו לדרום הרצועה, מדוע צה"ל לא התחיל משם? "כי בשיקול המבצעי של צה"ל נלקחים בחשבון דברים נוספים. צה"ל פועל נכון"

תת אלוף (מיל') אמיר אביבי הוא כיום יו"ר תנועת "הביטחוניסטים" ומייסדה. בעברו שירת במגוון תפקידים בכירים בצה"ל, ביניהם סגן מבקר מערכת הביטחון, ראש לשכת הרמטכ"ל, סגן מפקד אוגדת עזה, מפקד חטיבת שגיא, מפקד גדוד 605 ומפקד בית הספר להנדסה קרבית.

אם מסתכלים על המפה, ועל המיקום של קיבוץ רעים, ניר עוז ועוד, ייתכן שרוב החטופים נחטפו לאזור דרום הרצועה. אבל אנו רואים את צה"ל פועל כרגע באזור צפון הרצועה.

"לא משנה באיזה סדר צה"ל יבחר לכבוש את הרצועה, הוא יצטרך לכבוש את כל הרצועה בסופו של דבר. מכיוון שצה"ל החליט שהוא מטפל קודם כל בליבה הממשלתית והמבצעית של החמאס בצפון הרצועה, ורק אחרי זה הוא הולך לטפל במרכז הרצועה ובדרומה, סביר להניח שחלק מהבכירים והמחבלים ואולי גם חלק מהחטופים הועברו דרומה תוך כדי, נוסף לאלו שמראש היו בדרום. לכן בסופו של דבר, בשורה התחתונה, צה"ל יצטרך לכבוש את כל הרצועה ולהגיע לכולם".

מפה: מגזין אפוק

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: