כניסה
הרשמה לניוזלטר

ד”ר שי הר-צבי, ראש תחום הזירה הבינלאומית והמזרח התיכון במכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, טוען בריאיון למגזין אפוק שהלחץ הבינלאומי לא משחק כעת תפקיד, ומזהיר מהקו האדום האמיתי של האמריקנים

אורן שלום | 14 בנובמבר 2023 | חדשות | 4 דק׳

“ההתקדמות של צה”ל לא פוגעת במרחב הנשימה שהאמריקנים נותנים לנו. להפך – ככל שישראל תמשיך להתקדם במישור הצבאי, כך שעון החול המדיני יוארך”

"זה לא עניין של שבוע וגם לא של שבועיים עד שהאמריקנים יעצרו אותנו, אלא פרק זמן הרבה יותר ארוך", אומר ד"ר שי הר-צבי. "לישראל יש לגיטימציה מאוד רחבה לריסוק החמאס, בשל העובדה שזה האינטרס של הקהילה הבינלאומית ככלל ושל האמריקנים בפרט. הם מבינים שהיקף המערכה הנוכחית הוא רחב בהרבה מהגבולות של הסבבים הקודמים בין ישראל לחמאס, ושלתוצאות המערכה יהיו השלכות רחבות על האזור ועל הזירה הגלובלית".

הר-צבי אומר שאף על פי שאנו רואים בקשות חוזרות ונשנות מצד האמריקנים לאפשר כניסה של סיוע הומניטרי, זה לא אומר שמדובר בלחץ בינלאומי. "למעשה, הבקשה האמריקנית שנאפשר כניסה של סיוע הומניטרי, לצד הערכים שבמעשה הזה, נובעת מהעובדה שבכך הם יוכלו לתת לנו מרחב נשימה גדול יותר בזירה הבינלאומית.

"ישראל באמת צריכה לנסות ולהבין את הבקשות האמריקניות, ואת הסיבות שעומדות מאחוריהן. אי אפשר פשוט לנפנף את הבקשות האלה, וזאת בשל העובדה שארה"ב היא השותפה האסטרטגית החשובה ביותר של מדינת ישראל ושאין בלתה בזירה הבינלאומית, וגם בשל העובדה שהיא חולקת איתנו את אותו יעד אסטרטגי של ריסוק החמאס".

פעילות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

שתפו: