כניסה
הרשמה לניוזלטר

פרופ' קובי מיכאל, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי ולשעבר ראש החטיבה הפלסטינית במשרד לעניינים אסטרטגיים, טוען בריאיון למגזין אפוק כי "כל המוסדות ברצועת עזה, בין אם זה ארגון הבריאות הפלסטיני ובין אם ארגון אונר"א, הם למעשה חמאס, ולכן ינפחו את מספרי ההרוגים"

9 בנובמבר 2023 | חדשות | 6 דק׳

אורן שלום, יובל גומא

"יש לאונר"א סגל מקצועי מצומצם של אנשי או"ם ממדינות זרות, אבל כל שאר הצוות שלהם, כ-30,000 עובדים, הם אנשי חמאס"

"אין לי ספק שמספר הפצועים שמשרד הבריאות הפלסטיני בעזה מדווח עליו הוא מופרז לחלוטין, וזאת מהסיבה הפשוטה, שהוא מדווח על מה שהחמאס מורה לו לדווח. משרד הבריאות הפלסטיני הוא למעשה חמאס", אומר פרופ' קובי מיכאל, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי, לשעבר משנה למנכ"ל וראש החטיבה הפלסטינית במשרד לעניינים אסטרטגיים.

"אינדיקציה ברורה להיקף ההפרזה של משרד הבריאות הפלסטיני היא הדיווח שלו על מניין ההרוגים בבית החולים אל-אהלי; מעבר לעובדה שהם ממשיכים להאשים את ישראל בפיצוץ, למרות שזו הייתה רקטה של הג'יהאד האסלאמי, משרד הבריאות דיווח מהר מאוד על 500 הרוגים, כשבפועל אנחנו יודעים בוודאות שהיו שם פחות מ-30 הרוגים. מהפער הזה אתה יכול להקיש על היקף ההפרזה שלו".

פרופ' מיכאל מעלה תהיה: "איך ייתכן שבזמן שהם מדווחים על יותר מ-30,000 פצועים ברצועת עזה, הגיעו, נכון להיום, רק 90 פצועים למצרים? הרי 30,000 אלף פצועים זה מעל ומעבר למה שמערך הבריאות ברצועת עזה יכול להכיל: ברצועה יש 10 בתי חולים, ולכל היותר 10 מרפאות של אונר''א. נניח שבכל אחד מבתי החולים והמרפאות יש כ-500 מיטות, ובמרפאות של אונר''א בוודאות אין, אז אתה מגיע ל-10,000 פצועים. איפה ה-20,000 פצועים הנוספים?".

חאן יונס, 27 באוקטובר | צילום: Ahmad Hasaballah/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: