כניסה
הרשמה לניוזלטר

תא”ל (מיל’) אפי איתם טוען בריאיון למגזין אפוק כי מתנהל כעת קרב בין ציוויליזציות, “ושלנו היא הציוויליזציה היהודית ציונית לאומית שצריכה למצוא את עצמה מחדש עכשיו כדי להודיע לעצמה ולעולם מי היא ומה היא עושה פה”

דור לוינטר | 8 בנובמבר 2023 | חדשות | 7 דק׳

אפי איתם: “אחרי המלחמה תוכניות הלימודים, בחירת המפקדים והתנהגות מערכת המשפט יצטרכו להיבנות סביב רעיון חדש: כאן בונים את מדינת היהודים, את מדינת העם היהודי”

"אנחנו על פרשת דרכים. זו פעם ראשונה שצה"ל מקבל פקודת 'השמד'. עד היום זה היה 'לבלום', 'לנטרל', כל מיני מילים עקומות", אומר אפי איתם. "אבל בשביל להשמיד, צריך מצב תודעה שהוא לא מערבי, או מצב תודעה מערבי של מלחמת העולם השנייה, לא של 70 או 80 השנים האחרונות".

תא"ל (מיל') אפי איתם מכיר היטב את שדה הקרב. הוא בעל עיטור המופת, אותו קיבל עקב גבורתו במלחמת יום הכיפורים כשבדרך נס, לדבריו, עצר טור טנקים סורים בעזרת שלושה טילי בזוקה ומקלע כבד אחד, וחילץ פצועים תחת אש. הוא לקח חלק בלחימה באזור הדרום, ובימים אלה עובר בין היחידות ומנסה, לדבריו, לחזק את עם ישראל.

"פקודת השמד", הוא ממשיך, "פירושה השמדה פיזית, ארגונית, טריטוריאלית ותודעתית במובן של הבסת הרעיון של האויב, ממש כפי שיפן וגרמניה לא חזרו אחרי מלחמת העולם השנייה להיות מה שהן היו לפני. המסורות הנאציות והבושידו היו מעוגנות עמוק בציוויליזציות הללו, אבל התבוסה המכרעת, הבלתי מתפשרת, הסופית והמוחלטת סללה דרך לשינוי ולנטישת הרעיונות הללו. דבר נוסף צריך לעשות לעולם הפראי, האסלאמי הזה, שאנחנו חיים בתוכו. והדרך הזו עוברת בהבסת חיזבאללה וחמאס תבוסה מוחצת, סופית ורבת מחיר לצד השני.

אפי איתם מדבר במהלך ועידה במוזיאון תל אביב, 23 במארס 2017 | צילום: Yossi Zeliger/Flash90

שתפו: