כניסה
הרשמה לניוזלטר

נשיא טורקיה טען כי "ישראל עומדת גם מאחורי ה-YPG (מיליציה כורדית בסוריה), ה-PKK (מפלגת הפועלים של כורדיסטן הנחשבת ארגון טרור בטורקיה) ו-FETO (תנועת גולן, אותה מאשים ארדואן בניסיון ההפיכה נגדו ב-2016)", והאשים כי "המערב הוא שאחראי לטבח בעזה"

דורון פסקין | 28 באוקטובר 2023 | חדשות | 2 דק׳

ארדואן: "מעתה והלאה טורקיה תתייחס לישראל כאל פושעת מלחמה"

נשיא טורקיה טאיפ רג'פ ארדואן נשא היום נאום מתלהם נגד ישראל והביע ביקורת כלפי המערב על רקע הלחימה ברצועת עזה. את הדברים הוא אמר בעצרת ענק שנערכה באיסטנבול.

ארדואן חזר על דבריו כי ארגון חמאס אינו ארגון טרור. "כפי שאמרתי, חמאס הוא לא ארגון טרור, ישראל מאוד הוטרדה מדבריי. בכל מקרה לא ציפינו למשהו אחר. ידענו שזו תהיה התגובה. מכיוון שאנו יודעים שחמאס אינו ארגון טרור, אמרנו זאת בצורה ברורה", הצהיר ארדואן.

ארדואן הגדיר את ישראל כ"פולש" וטען כי התמיכה המערבית בישראל היא בשל חוב העבר שנוצר מהיחס ליהודים בתקופת השואה. ארדואן פנה בנאומו לישראל ואמר: "את פולשת, את ארגון. האומה הטורקית יודעת זאת. המערב חייב לך, אבל טורקיה לא חייבת לך דבר. בגלל זה אנחנו מדברים בצורה כל כך חופשית. ארדואן מדבר ככה כי טורקיה לא חייבת לך כלום. למרבה הצער, כל מדינה במערב חייבת לך כסף. מנהיגי המערב באים לבקר אותך. הם באים לבקר ומבקשים את סליחתך. לנו אין בעיה כזו. אנחנו בצד של המדוכאים". לדבריו, מעתה והלאה טורקיה תתייחס לישראל כאל פושעת מלחמה. "ישראל מבצעת בגלוי פשעי מלחמה כבר 22 ימים בדיוק. עכשיו, ישראל, נכריז עלייך בפני העולם כפושעת מלחמה. עכשיו אנחנו נערכים לזה, אנחנו עובדים על זה ונציג לעולם את ישראל כפושעת מלחמה".

נשיא טורקיה טאיפ רג'פ ארדואן, נואם בהפגנה היום באיסטנבול | צילום: YASIN AKGUL/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: