כניסה
הרשמה לניוזלטר

עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

צוות מגזין אפוק | 23 באוקטובר 2023 | חדשות | 2 דק׳

כתב"מים חדרו לשטח ישראל מעזה ומלבנון – צה"ל יירט אותם

20:30 – "יש פה שיקולים טקטיים ואסטרטגיים. אנחנו מסתכלים על כל המזרח התיכון" – סיכום הצהרת דובר צה"ל – קראו כאן

20:32 – בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן ושב"כ, חיסל צה"ל את ראש מערך הנ"ט של החטיבה הצפונית של חמאס, איברהים אלסחאר, אשר ביצע את ירי הנ"ט בו נהרג סמל ראשון עומר טביב ז"ל ונפצעו לוחמים נוספים במבצע "שומר החומות". בנוסף, היה אחראי לתכנון והכוונה של מתווי נ"ט רבים לעבר שטח ישראל וכוחות צה"ל בפרט.

17:30 – דובר צה"ל: מחבלים ירו לפני זמן קצר לעבר מוצב צה"ל במרחב משגב עם, הירי הפעיל התרעה במרחב העיר קריית שמונה. צה"ל מגיב באש לעבר מקורות הירי בשטח לבנון.

16:02 – דובר צה״ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בלתי מאויש שחדר משטח לבנון למדינת ישראל מהמרחב הימי, באיזור עין המפרץ.

15:56 – דובר צה"ל: בהמשך לדיווח על חדירה למרחב האווירי במרחב ניר עוז ועין הבשור, זוהו שני כלי טיס בלתי מאוישים שחדרו משטח רצועת עזה לשטח ישראל, שני הכלים סוכלו.

12:55 – צה"ל ושב"כ הודיעו כי כוחות רבים של צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו הלילה במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים לסיכול טרור ועצרו 64 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. 37 מהם פעילים בארגון הטרור חמאס.

בנוסף, במבצע מעצרים נרחב במחנה הפליטים ג'ילזון שבבנימין עצרו הלוחמים 15 מבוקשים, כ-10 מהם פעילי חמאס. הכוחות איתרו ברחבי המחנה חלקי נשק, תחמושת, סכין, מטענים מאולתרים, ציוד צבאי ודגלי חמאס.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 800 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-500 משוייכים לארגון הטרור חמאס.

10:45 – "מסרנו הודעה למשפחותיהם של 222 חטופים" – סיכום הצהרת דובר צה"ל – קראו כאן

8:10 – במהלך הלילה:

▪️ צה"ל תקף מטרות צבאיות של חיזבאללה, ביניהם מתחם צבאי ועמדת תצפית ששימשו את הארגון. כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים שפעלה במרחב הגבול והשמיד אמצעי לחימה שהיו ברשותה. סוכלה חוליית מחבלים שעל פי החשד תכננה לבצע ירי נ"ט למרחב שלומי.

▪️ צה"ל תקף עשרות מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

▪️ הבית הלבן פרסם הודעת הצהרה משותפת לנשיא ג'ו ביידן, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק. המנהיגים חזרו על תמיכתם בישראל ו"בזכותה להגן על עצמה מפני הטרור".

▪️ בנושא אחר – הבחירות בארגנטינה: אחרי ספירת רוב הקולות ובניגוד לסקרים, חאבייר מיליי, המועמד הליברטריאני מהימין העמוק, קיבל כ-30% מהקולות והגיע שני בלבד אחרי מועמד השמאל, שר הכלכלה המכהן סרחיו מאסה שקיבל כ-36.6%. איש מהם לא גרף יותר מ-40% מהקולות ולכן יתמודדו בסיבוב שני בחודש הבא. כדי לנצח בסיבוב הראשון המועמדים היו צריכים לקבל יותר מ-45% מהקולות, או 40% עם יתרון של עשרה אחוזים יותר מהמועמד במקום השני.

לכל הדיווחים מאתמול

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
הרשות הפלסטינית במבצע המעצרים הגדול ביותר של פעילי אופוזיציה ביהודה ושומרון מתחילת המלחמה

יוני בן מנחם

גורמים ברשות אומרים כי המעצרים נעשו בהתבסס על מידע מודיעיני כי העצורים היו מעורבים בהסתה נגד הרשות ובניסיונות לערער את יציבות שלטונה

במהלך השבת הוצפה התקשורת בפרסומים על עסקה עם חמאס – הנה סיכום

צוות מגזין אפוק

יש התקדמות, אבל בעצם לא. הוסכם על נסיגת כוחות צה"ל, אבל רגע - אולי לא

החות'ים בתימן מאיימים: נתחיל לתקוף ספינות שמפליגות לישראל בים התיכון

דורון פסקין

דובר החות'ים יחיא סריע נשא הצהרה בה הודיע כי החות'ים יתקפו "ספינות שמפרות את החלטת האיסור לשיט הישראלי ושמפליגות לנמלים של פלסטין הכבושה בים התיכון"

לאחר קרב של 12 שעות: לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל חיסלו חוליית מחבלים שהתבצרו במבנה בטול כרם

אורן שלום

הכוחות סגרו על מבנה בו התבצרה חוליית המחבלים שפתחה לעברם בירי. לוחם ימ"מ נפצע ופונה לבית החולים

מבלי להזכיר את ישראל: בית הדין הפלילי הבין-לאומי פרסם הצהרה הדוחה "איומים והפחדות" על אנשיו

דורון פסקין

ההצהרה מגיעה על רקע קריאתו של נתניהו למנהיגי העולם לפעול נגד האפשרות שיוצאו צווי מעצר נגד בכירים בישראל, ועל רקע אמירתו של יו"ר בית הנבחרים האמריקני כי הקונגרס "ישתמש בכל כלי זמין כדי למנוע תועבה שכזו"

דיווח: הפנטגון מעביר מטוסי קרב מהבסיס באמירויות לבסיס בקטאר

דורון פסקין

עיתון הוולסטריט ג'ורנל מדווח כי צבא ארה"ב החליט על הצעד בעקבות סירוב איחוד האמירויות לאפשר לכלי טיס אמריקנים להמריא משטחה כדי לבצע תקיפות בתימן ועיראק

שתפו: