כניסה
הרשמה לניוזלטר

קבוצות השייכות לארגון הביעו תמיכה גלויה בפלסטינים בעקבות מתקפת חמאס על ישראל. “אובדן חיי פלסטינים וישראלים הוא תוצאה ישירה של עשרות שנים של קולוניאליזם של מתנחלים ישראלים, נישול אדמות, כיבוש, מצור, אפרטהייד וניסיון רצח עם של מיליוני פלסטינים”, נכתב באתר הארגון

קרן זריהן | 22 באוקטובר 2023 | חדשות | 3 דק׳

ארגון BLM מקדם בשבוע האחרון הפצת חומרי לימוד פלסטיניים ואנטי-ישראליים בבתי ספר בארה”ב

ארגון "חיי שחורים חשובים בבתי ספר" (BLM at School), הנתמך על ידי איגודי המורים הגדולים בארה"ב, ממליץ על חומרי לימוד המלמדים כי "האובדן הנחשף של חיי פלסטינים וישראלים הוא תוצאה ישירה של עשרות שנים של קולוניאליזם של מתנחלים ישראלים, נישול אדמות, כיבוש, מצור, אפרטהייד וניסיון רצח עם של מיליוני פלסטינים". חומרים אלה מיועדים לגילאי גן עד תיכון.

הארגון כתב את הדברים בהקשר למלחמה בין ישראל לחמאס, בהודעה באתר האינטרנט שלו ב-17 באוקטובר. באותה הודעה הכריז כי "יש להפעיל את החינוך בשירות המאבק", וקרא למורים האמריקנים לכלול בהוראתם את "האמת" על "המאבק המתמשך למימוש פלסטין חופשית". הארגון המליץ על יותר מתריסר קישורים לספרים, אתרים ומאמרים שמטרתם לסייע למורים לגשת לנושא מנקודת מבט פרו-פלסטינית. אחד הקישורים מוביל לאתר בשם "דה-קולוניזציה של פלסטין", שמטרתו להפריך את מה שהוא מכנה "מיתוסים" ו"אי הבנות", כמו העובדה שישראל מגינה על עצמה. קישור אחר מוביל לתוכנית לימודים על אנטישמיות, הבוחנת מדוע "ביקורת על ישראל מושווית באופן כוזב לאנטישמיות".

חומרי הלימוד כוללים גם מאמרים המסבירים למורים מהי תנועת ה-BDS (תנועה המפעילה לחץ בינלאומי על ממשלת ישראל באמצעות חרם כלכלי, אקדמי ותרבותי, כדי שתשנה את מדיניותה בנושא הפלסטיני) ומדוע עליהם לתמוך בה. "הפלסטינים מזכירים לנו שדה-קולוניזציה אינה מטפורה או ביטוי מופשט, אלא דורשת מאבק אמיתי ויומיומי", נכתב באתר הארגון.

צילום: Jeff J Mitchell/Getty Images

שתפו: