כניסה
הרשמה לניוזלטר

עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

צוות מגזין אפוק | 19 באוקטובר 2023 | חדשות | 4 דק׳

זוהו כ-20 שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. צה"ל תוקף את מקורות הירי

22:00 – דיווח: ספינת המלחמה של הצי האמריקני יירטה טילים ליד חופי תימן

על פי שני בכירים אמריקנים, ספינת המלחמה של הצי האמריקני USS Carney יירטה לפני מספר שעות 2-3 טילים ליד חופי תימן, כך לפי דיווח ב-CNN. על פי הדיווח, אחד הבכירים מסר כי הטילים נורו על ידי חמושים חות'ים- ארגון טרור שיעי-זיידי אשר נתמך על ידי איראן.

הספינה USS Carney הגיעה לים האדום לאחר שחצתה את תעלת סואץ ב-18.10. פיקוד כוחות הצי האמריקני פרסם פוסט במדיה החברתית בו כתב כי "Carney נשלחה למזרח התיכון כדי להבטיח ביטחון ויציבות ימיים".

התקרית התרחשה על רקע החששות מפני תוקפנות איראנית בעקבות מתקפת הטרור של חמאס בישראל.

20:54 – "נמשכת ההערכות לפעולת התמרון" – סיכום דבריו של דובר צה"ל – קראו כאן

18:24 – במצרים מדווחים שמעבר רפיח ייפתח מחר

ערוץ החדשות המצרי "אלקאהרה אלאח'באריה" המקורב לשלטונות, דיווח בחדשות מתפרצות תוך שהוא מצטט מקורות אותן לא פירט, כי מעבר רפיח ייפתח מחר (יום שישי) לכניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

לפי הדיווח, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ומקבילו האמריקני, ג'ון ביידן, הסכימו אתמול במהלך שיחת טלפון ביניהם על הכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, תוך יצירת תיאום בין הרשויות הרלוונטיות בשתי המדינות לבין ארגונים הומניטריים בינלאומיים הנמצאים בפיקוח האו"ם וזאת כדי להבטיח את הגעת הסיוע לתושבים.

18:07 – ״התמרון הולך להעביר את הלחימה לשטח שלהם. זה הולך להיות ארוך ואינטנסיבי, טובי המפקדים והלוחמים כאן״

דובר צה"ל: בימים אלה נערכים אישורי התוכניות המבצעיות לכוחות הפרוסים בשטח. מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, סייר ביחידות השונות המוצבות כעת בזירה הדרומית. במהלך ביקוריו, ערך אישורי תוכניות ושיח עם לוחמים ומפקדים.

.

17:26 – זוהו כ-20 שיגורים משטח לבנון. כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי

דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על התרעות בגליל המערבי, זוהו כ-20 שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את מקורות הירי.

16:12 – משטרת ישראל: ממשיכים לבדוק כל הודעה על חשודים המצלמים בתים – קראו כאן

15:00 – משרד הביטחון קיבל משלוח של ג'יפים ממוגנים מארה"ב

משרד הביטחון קלט לפני כשעה בישראל מטוס מטען אמריקני עם משלוח ראשון של ג'יפים ממוגנים לצה״ל. הג'יפים מועברים בשעה זו לצה"ל כדי להחליף כלי רכב שנפגעו במלחמה.

נחיתת כלי הרכב בנתב״ג היא חלק ממבצע רכש רחב היקף שמובילים מנהל הרכש (מנה"ר) ומשלחת הרכש בניו יורק (מש"ן) להגדלת צי כלי הרכב של צה"ל לתרחישי המלחמה השונים..

.

11:30 – צה"ל חיסל את הגנרל ג'יהאד מחיסן – מפקד הביטחון הלאומי הפלסטיני ברצועת עזה

צה"ל חיסל בצהריים את הגנרל "ג'יהאד מחיסן", מפקד הביטחון הלאומי הפלסטיני ברצועת עזה. הוא חוסל בהפצצה אווירית בעת ששהה בביתו בשכונת שיח' רדוואן ברצועה. הזרוע הצבאית של חמאס וכן משרד הפנים של ממשלת חמאס אישרו את דבר החיסול.

הביטחון הלאומי הפלסטיני מאגד בתוכו מספר כוחות ביטחון ובכלל זה כולל המשטרה, המשטרה הימית וכן גופי מודיעין שמטרתם לשמור על הסדר האזרחי. כוחות הביטחון הלאומי היו אלה שדיכאו בשנים האחרונות מחאות עממיות כנגד ממשלת חמאס על רקע תנאי המחיה הקשים ברצועה.

13:56 – "אנו תומכים בזכותכם להגנה עצמית, לרדוף את החמאס" – סיכום הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה רישי סונאק – קראו כאן

12:33- חיזבאללה פרסם תיעוד של שיגור הנ"ט אתמול לעבר בית במנרה. אל–מנאר: חיזבאללה מנסה להרוס טכנולוגיות תצפית של צה"ל

בווידאו שפרסם חיזבאללה ניתן לראות את טיל הנ"ט ששוגר אתמול משטח לבנון לעבר בית במנרה. הסרטון ממחיש את כוונותיו של ארגון הטרור – פגיעה באוכלוסייה אזרחית.

אל–מנאר (ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה) דיווח כי מטרת החיזבאללה בתקיפות האחרונות היא גם להרוס את טכנולוגיות התצפית של צה"ל הפרושות לאורך הגבול.

בחיזבאללה טוענים שהטיל שוגר לעבר נקודת אספקה לחיילי צה"ל, אך כאמור רואים בבירור פגיעה בבית.

.

11:17 – כך נראתה נחיתת רישי סונאק, ראש ממשלת בריטניה, בישראל:

.

10:44 – "מסרנו הודעות למשפחותיהם של 203 חטופים" – סיכום הודעת דובר צה"ל קראו כאן

8:22 – צה"ל והשב"כ: חוסל ראש הזרוע הצבאית של "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח

בהכוונת שב"כ, מטוסי קרב של צה"ל חיסלו את ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח – "ראפת חרב חסין אבו הלאל".

בנוסף חוסלו שורת פעילים המשתייכים לכוח הנח'בה של חמאס, שהוביל את הפשיטה האכזרית ליישובי עוטף עזה – ומעל לעשרה מחבלים חוסלו בתקיפה ממוקדת של מטוסי קרב.

.

7:40 – ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בדרכו לישראל; צה״ל תקף בלילה מטרות צבאיות של חיזבאללה בלבנון

צה״ל תקף הלילה מטרות צבאיות של חיזבאללה בלבנון. בין המטרות נתקפה עמדת תצפית לכיוון הים ממנה שוגר ירי נ״ט לעבר ראש הנקרה אתמול (ד'). התקיפות בוצעו בתגובה לאירועי הירי לעבר ישראל ביממה האחרונה. ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק צפוי לנחות במהלך הבוקר בישראל.

.

לכל הדיווחים מאתמול

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שרי החוץ של סעודיה וארה"ב: רוב העבודה נעשתה – קרובים להסכם הגנה בין המדינות

דורון פסקין

מזכיר המדינה האמריקני ושר החוץ הסעודי התייחסו להסכם ביטחוני אפשרי בין המדינות. בלינקן התייחס גם לפעולה אפשרית ברפיח: "עדיין לא ראינו תוכנית שנותנת לנו ביטחון שניתן להגן על אזרחים ביעילות"

האם יוצאו צווי מעצר בינלאומיים נגד בכירים בישראל? 

יוני בן מנחם

גובר החשש שבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג יוציא בקרוב צווי מעצר נגד בכירים בישראל. גורמים מדיניים בכירים בירושלים מזהירים מפני ההשלכות האפשריות

סמוטריץ׳ לנתניהו: אם חלילה תחליט להניף דגל לבן ולבטל את הפקודה לכיבוש רפיח – לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום

צוות מגזין אפוק

שר האוצר פרסם הצהרה מוקלטת בה הזהיר את ראש הממשלה נתניהו מפני העסקה שעל הפרק ודחיית ההחלטה לכיבוש רפיח

דיווח: בכירים במחלקת המדינה מטילים ספק בהבטחות של ישראל כי היא משתמשת בנשק אמריקני בהתאם לחוק הבינ"ל

דורון פסקין

מזכיר המדינה בלינקן חייב לדווח לקונגרס עד ה-8 במאי האם הוא מוצא את ההבטחה של ישראל אמינה. לפי דיווח ברויטרס, אם יימצא ספק לגבי אמינות הבטחותיה של ישראל, תהיה לנשיא ביידן אפשרות "לתקן" את המצב באמצעות שורה של צעדים

התוכנית הצרפתית והאמריקנית למנוע מלחמה בין ישראל לחיזבאללה

דורון פסקין

מאמר שפורסם על ידי סלין אויסל, יועצת לשעבר במשרד החוץ הצרפתי, סוקר את תוכניותיהן של צרפת וארה"ב להגיע להפסקת אש והבנות בין ישראל לחיזבאללה

השופטת שניהלה את התיק נגד ישראל בהאג מבהירה: "בית המשפט לא החליט שהטענה בדבר רצח עם מתקבלת על הדעת"

יובל גומא

ג'ואן דונוהיו, שכיהנה כנשיאת בית הדין הבינלאומי לצדק עד פברואר האחרון, הבהירה בריאיון לרשת BBC את משמעות הפסיקה של בית הדין לנוכח פרשנויות שונות שניתנו לה

שתפו: