כניסה
הרשמה לניוזלטר

פרשנות: נציגי הטליבאן אמורים להגיע מחר ומוחרתיים לסין, להשתתפות בפורום שמארגן המשטר הסיני, בו לוקחות חלק מדינות בהן המשטר משקיע. השתתפותו של ארגון הטרור בפורום לא רק ממחישה את הקשרים ההדוקים המתקיימים בינו לבין סין, אלא גם רומזת לניסיון סיני לבצע נורמליזציה שלו

יובל גומא | 17 באוקטובר 2023 | חדשות | 1 דק׳

סין מצרפת את הטליבאן לפורום “יוזמת החגורה והדרך” שלה

על פי דיווח ברויטרס, ב-14 באוקטובר אישר דובר הטליבאן באפגניסטן, נוראדין עזיזי, כי שר המסחר והתעשייה של הארגון ישתתף בפורום של תוכנית "החגורה והדרך" המתקיים ב-17 וב-18 באוקטובר בסין.

הפורום יציין את יום השנה העשירי לתוכנית. החגורה והדרך היא תכנית שמטרתה ליצור סוג של "דרך משי" חדשה בה חברות מדינות שסין משקיעה בפרויקטים בשטחן. פורום "החגורה והדרך" הנוכחי הוא האירוע רב המשתתפים המשמעותי ביותר אליו הוזמן הטאליבן עד כה.

על אף שהטליבאן לא הוכר רשמית על ידי אף ממשלה מאז השתלטותו על אפגניסטן לפני שנתיים, לאחר נסיגת ארה"ב מהמדינה, נראה שהשתתפותו של הארגון בפורום בו יקחו חלק דיפלומטים מכ-20 מדינות, עשויה לתרום לנורמליזציה של ארגון הטרור. כלומר, להשתתפותו בכנסים רבי משתתפים ומשמעותיים נוספים כגון אלה, ואולי אף לנורמליזציה של היחסים בין הארגון ובין מדינות נוספות.

לוחמי ארגון הטרור טליבאן באפגניסטן, 1996 | צילום: TERENCE WHITE/AFP via Getty Images

שתפו: