כניסה
הרשמה לניוזלטר

עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

צוות מגזין אפוק | 16 באוקטובר 2023 | חדשות | 5 דק׳

דובר צה"ל: חוסל ראש המודיעין הכללי של חמאס חאן יונס

20:15 – "לביקור של נשיא ארה"ב בישראל יש חשיבות אסטרטגית" – סיכום דברי דובר צה"ל:

▪️ חיסלנו מספר מחבלים בתוך מתחם צבאי של חמאס, בהם ראש המודיעין הכללי של חמאס חאן יונס.

▪️ נושאת מטוסים נוספת, אייזנהאואר עושה את דרכה לעבר ישראל.

▪️ לביקור של נשיא ארה"ב בישראל יש חשיבות אסטרטגית.

▪️ עד כה עדכנו 299 משפחות חללי צה"ל ומשפחות של 199 חטופים.

20:03 – תיעוד מהיום הראשון ללחימה – טנק של גדוד 77 מחסל מחבלים

דובר צה"ל: ב-7.10.23 (יום ש׳) בשעה 6:45 חיסלו לוחמי חיל השריון בגדוד 77 מחטיבה 7, מחבלים מארגון הטרור חמאס שניסו לחצות לעבר שטח ישראל.

קצין שריון ראשי תת-אלוף הישאם אבראהים: ״החל מיום שבת בבוקר נמצאים לוחמי חיל השריון בגזרה הדרומית ונלחמים בגבורה עילאית בארגון הטרור חמאס. הלוחמים לקחו חלק בהדיפת האויב, וגבו מחיר כבד בירי טנקים לתוך רצועת עזה. אנחנו מתכוננים כרגע לתמרון בגזרה הדרומית, חיל השריון ביחד עם כוחות היבשה, ערוך, מוכן ומיומן״.

צפו בתיעוד שפרסם דובר צה"ל:

.

18:15 – דובר צה"ל: חיסלנו מספר מחבלים בתוך מתחם צבאי של חמאס, בהם ראש המודיעין הכללי של חמאס חאן יונס. 
צפו בתיעוד החיסול:

.

17:00 – "️יהיו רגעים קשים, יהיו מהמורות. נדרשת הקרבה אבל אנחנו ננצח". סיכום נאום רוה"מ נתניהו בפתיחת מושב הכנסתקיראו כאן

16:09 – תיעוד – ספינות טילים מדגם "סער 6" מפציצות בעזה

ספינות הטילים החדשות ביותר בצה״ל מדגם "סער 6", אח"י עוז ואח"י מגן ביצעו במסגרת הלחימה תקיפות משטח הים לעבר רצועת עזה. במסגרת תקיפות אלה, נתקפו מתקן לייצור אמצעי לחימה, מוצב ועמדת תצפית של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס.

ספינות הטילים נושאות 18 מערכות לחימה תוצרת כחול לבן מהמתקדמות בעולם, ובעלות יכולות ירי מדויקות.

.

14:55 – בנו של ארדואן בהפגנה ל"שחרור פלסטין", "שחרור אל אקצא" והתנגדות לפעולות צה"ל בעזה

נג'ם א-דין בילאל ארדואן, בנו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, השתתף שלשום בתהלוכת הזדהות עם הפלסטינים בלב איסטנבול.

בהפגנה השתתף גם שר הפנים לשעבר סולימאן סוילו שהוא גם חתנו של הנשיא. עוד משתתף בולט היה מוסטפא צ'נטופ, לשעבר יו"ר הפרלמנט הטורקי שהעיד כי בתהלוכה נשמעו הקריאות "שחררו את פלסטין", "שחררו את אל אקצא".

בילאל ארדואן הוא איש עסקים, בן 42, שאינו נושא בתפקיד רשמי, אך נחשב לחלק מהמעגל הקרוב של הנשיא.

.

11:28 – סיכום דבריו של דובר צה"ל במסיבת העיתונאים הבוקר. קראו כאן

10:30 – עדכון ממעבר רפיח:

9:30 – רשת "אל מיאדין" הלבנונית מדווחת שמעבר רפיח טרם נפתח. מאות אנשים בעלי דרכונים זרים ממתינים בשער המעבר.

9:35 – כפי שכבר פרסמנו, לשכת ראש הממשלה הוציאה הודעה: אין כרגע הפסקת אש וסיוע הומניטרי ברצועת עזה תמורת הוצאת זרים.

9:50 – סלאמה מערוף, ראש לשכת התקשורת הממשלתית בעזה, אמר בהצהרה שפורסמה בכלי תקשורת ערביים: "לא קיבלנו, עד לרגע זה, הודעות או אישורים מהרשויות הרלוונטיות בצד המצרי על הכוונה לפתוח את מעבר רפיח היום".

10:10 – ח'אלד זאיד, מנהל הסהר האדום בצפון סיני, אומר ל"רשת אנאדולו" כי "משאיות הסיוע החלו לנוע מאזור אל עריש לעבר מעבר רפיח".

10:15 – חבר הלשכה המדינית של חמאס, עזת אלרישק, לרשת "אל מיאדין": אין אמת במה שמפיצה התקשורת לגבי הפסקת אש או פתיחת מעבר רפיח.

תושבים, ככל הנראה בעלי דרכון זר, מחכים במעבר רפיח | צילום מסך מרשת אלערבייה

9:35 – לשכת ראש הממשלה: אין כרגע הפסקת אש וסיוע הומניטרי ברצועת עזה תמורת הוצאת זרים.

9:30 – דר שפיגל, בילד ועיתונים נוספים בגרמניה מדווחים: הקנצלר אולף שולץ מתכוון לערוך "בימים הקרובים" ביקור סולידריות עם ישראל בעקבות מתקפת חמאס הרצחנית בשבת שעברה. שולץ אמר בשבוע שעבר כי לגרמניה יש רק מקום אחד והוא לעמוד לצידה של ישראל.

ביום שישי ביקרה בישראל שרת החוץ הגרמנית אנלנה בארבוק שקראה לשחרור החטופים בידי חמאס, כולל אלה בעלי אזרחות גרמנית. "בימים הנוראים האלה אנחנו עומדים לצידך ומרגישים איתך, בימים אלה כולנו ישראלים", אמרה שרת החוץ.

9:00 – דוברות משרד הביטחון ודובר צה"ל: מופעלת תוכנית לפינוי תושבי הצפון שגרים במרחק של עד 2 ק"מ מגבול לבנון, לבתי הארחה בסבסוד המדינה

פיקוד הצפון עדכן לפני זמן קצר את ראשי המועצות בהחלטה. התוכנית תנוהל ע"י הרשויות המקומיות, משרד הפנים ורח"ל במשרד הביטחון.

28 היישובים הכלולים בתכנית הם: רג׳ר, דישון, כפר יובל, מרגליות, מטולה, אביבים, דובב, מעיין ברוך, ברעם, מנרה, יפתח, מלכיה, משגב עם, יראון, דפנה, ערב אל עראמשה, שלומי, נטועה, יערה, שתולה, מתת, זרעית, שומרה, בצת, אדמית, ראש הנקרה, כפר גלעדי וחניתה.

7:52 – במהלך הלילה:

1) צה"ל ושב"כ הודיעו על חיסול מעתז עיד, מפקד המחוז הדרומי בביטחון הלאומי של חמאס. בנוסף, הושמדו עשרות מפקדות צבאיות, שורת עמדות תצפית וכן מספר עמדות שיגור רקטות של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני.

2) בלומברג ופוליטיקו מדווחים כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוקל להגיע לביקור בישראל, אך עדיין לא החליט רשמית. אם יחליט להגיע, ייתכן שיעשה זאת כבר השבוע.

3) כלי תקשורת אמריקנים טוענים כי מעבר רפיח ייפתח הבוקר ב-9:00 על מנת לאפשר לאזרחים בעלי דרכונים זרים לעזוב את עזה וכן הכנסת ציוד הומניטרי. לדיווח עדיין אין אישור רשמי מצד ישראל.

4) משרד החוץ הודיע כי סמנכ״ל אמריקה הלטינית במשרד החוץ, השגריר יונתן פלד, זימן את שגרירת קולומביה בישראל מרגריטה מנחרז לשיחת נזיפה על רקע התבטאויותיו העוינות והאנטישמיות של נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, כנגד מדינת ישראל בשבוע האחרון. בפוסט ב-X הגיב פטרו לביקורת מישראל וכתב: "אם נצטרך להשעות את יחסי החוץ עם ישראל, נשהה אותם. אנחנו לא תומכים ברצח עם. נשיא קולומביה לא ייספוג עלבונות".

5) צה"ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה בלבנון בתגובה לירי שבוצע אתמול (א׳) לעבר שטח ישראל. מצורף תיעוד התקיפה שפרסם צה"ל:

.
לכל הדיווחים מאתמול

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
הרשות הפלסטינית במבצע המעצרים הגדול ביותר של פעילי אופוזיציה ביהודה ושומרון מתחילת המלחמה

יוני בן מנחם

גורמים ברשות אומרים כי המעצרים נעשו בהתבסס על מידע מודיעיני כי העצורים היו מעורבים בהסתה נגד הרשות ובניסיונות לערער את יציבות שלטונה

במהלך השבת הוצפה התקשורת בפרסומים על עסקה עם חמאס – הנה סיכום

צוות מגזין אפוק

יש התקדמות, אבל בעצם לא. הוסכם על נסיגת כוחות צה"ל, אבל רגע - אולי לא

החות'ים בתימן מאיימים: נתחיל לתקוף ספינות שמפליגות לישראל בים התיכון

דורון פסקין

דובר החות'ים יחיא סריע נשא הצהרה בה הודיע כי החות'ים יתקפו "ספינות שמפרות את החלטת האיסור לשיט הישראלי ושמפליגות לנמלים של פלסטין הכבושה בים התיכון"

לאחר קרב של 12 שעות: לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל חיסלו חוליית מחבלים שהתבצרו במבנה בטול כרם

אורן שלום

הכוחות סגרו על מבנה בו התבצרה חוליית המחבלים שפתחה לעברם בירי. לוחם ימ"מ נפצע ופונה לבית החולים

מבלי להזכיר את ישראל: בית הדין הפלילי הבין-לאומי פרסם הצהרה הדוחה "איומים והפחדות" על אנשיו

דורון פסקין

ההצהרה מגיעה על רקע קריאתו של נתניהו למנהיגי העולם לפעול נגד האפשרות שיוצאו צווי מעצר נגד בכירים בישראל, ועל רקע אמירתו של יו"ר בית הנבחרים האמריקני כי הקונגרס "ישתמש בכל כלי זמין כדי למנוע תועבה שכזו"

דיווח: הפנטגון מעביר מטוסי קרב מהבסיס באמירויות לבסיס בקטאר

דורון פסקין

עיתון הוולסטריט ג'ורנל מדווח כי צבא ארה"ב החליט על הצעד בעקבות סירוב איחוד האמירויות לאפשר לכלי טיס אמריקנים להמריא משטחה כדי לבצע תקיפות בתימן ועיראק

שתפו: