כניסה
הרשמה לניוזלטר

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אמר כי בתמורה לתמיכה הזו, צפון קוריאה מבקשת סיוע צבאי מרוסיה – כולל מטוסי קרב, טילי קרקע-אוויר, כלי רכב משוריינים, ציוד לייצור טילים בליסטיים ועוד

קרן זריהן | 15 באוקטובר 2023 | חדשות | 1 דק׳

הבית הלבן: צפון קוריאה שלחה יותר מ-1,000 מכולות תחמושת לרוסיה

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אמר בפגישת עיתונאים ב-13 באוקטובר כי בשבועות האחרונים צפון קוריאה סיפקה לרוסיה כמות גדולה של ציוד צבאי ותחמושת לשימוש באוקראינה. צפון קוריאה סיפקה לרוסיה רקטות וטילים כבר בתחילת מלחמתה נגד אוקראינה, אך על פי מכון המחקר "המרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון", היקף משלוחי הנשק הנוכחיים הוא חסר תקדים.

"יש לנו כעת מידע שצפון קוריאה מסרה נשק לרוסיה לשימוש באוקראינה", אמר קירבי במסיבת העיתונאים, וציין כי בין ה-7 בספטמבר ל-1 באוקטובר שלחה צפון קוריאה יותר מ-1,000 מכולות של ציוד צבאי ותחמושת לרוסיה בספינות ורכבות. המכולות נמסרו בסופו של דבר למחסן תחמושת רוסי במרחק של כ-290 ק"מ מהגבול עם אוקראינה.

"בתמורה לתמיכה [זו], אנו מעריכים שצפון קוריאה מבקשת סיוע צבאי מרוסיה, כולל מטוסי קרב, טילי קרקע-אוויר, כלי רכב משוריינים, ציוד לייצור טילים בליסטיים, חומרים אחרים וטכנולוגיות מתקדמות אחרות", הוסיף קירבי.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און | Vladimir Smirnov/POOL/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: