כניסה
הרשמה לניוזלטר

בשימוע של ועדת הכוחות המזוינים של בית הנבחרים דיברו בכירים בפנטגון על האיום הסיני על טייוואן

קרן זריהן | 27 בספטמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

בכירים בפנטגון: מצור סיני על טייוואן ככל הנראה ייכשל

בשימוע שנערך בבית הנבחרים ב-19 בספטמבר, רמזו בכירים בפנטגון כי הצבא הסיני ככל הנראה ייכשל אם ינסה לבצע מצור על טייוואן. הדברים נאמרו במסגרת שימוע של ועדת הכוחות המזוינים של בית הנבחרים שמטרתו הייתה לבחון את מדיניות משרד ההגנה ומשרד החוץ האמריקנים בנוגע לאספקת שירותי הגנה לטייוואן, ולהעריך את האיומים על טאיוואן ואת האפקטיביות של אספקת שירותים כאלה.

איליי רטנר, עוזר מזכיר ההגנה של ארה"ב לענייני ביטחון באזור הודו-פסיפיק, אמר בשימוע כי "מצור על טייוואן ככל הנראה לא יצליח". לדבריו, "זה יהיה סיכון עצום עבור סין שיוביל להסלמה, בעקבותיו סביר להניח שהיא תצטרך לשקול אם היא מוכנה בסופו של דבר להתחיל לתקוף ספינות ימיות מסחריות". רטנר טען כי מצור ימי על טייוואן יהיה כה הרסני לכלכלה הבין-לאומית, ולכן הוא יוביל להתגייסותה של קואליציה בין-לאומית נגד המשטר הסיני. רטנר ציין כי להבנתו טייוואן תקבל במצב כזה משאבים תעשייתיים, חומרי גלם, אנרגיה ואספקה קריטית אחרת מבעלי ברית בין-לאומיים, מה שיפגע בסיכויי ההצלחה של סין. "זה יהיה סיכון עצום עבור סין".

בכיר נוסף שדיבר בשימוע, הגנרל וסגן מנהל צוות האסטרטגיה, התכנון והמדיניות במשרד ההגנה, ג'וזף מקגי, אמר כי הוא חושב שמצור ימי על טייוואן "זו אופציה, אבל כנראה לא אופציה סבירה מאוד. הרבה יותר קל לדבר על מצור מאשר לעשות מצור בפועל". מקגי ציין גם כי טייוואן מתייחסת ברצינות לאיום המצור ו"לוקחת אחריות לדאוג שלאוכלוסייה שלה יסופק מספיק מזון כדי שתוכל לשרוד מצור של פרק זמן משמעותי למדי".

עוזר מזכיר ההגנה של ארה"ב לענייני ביטחון באזור הודו-פסיפיק איליי רטנר | צילום: Anna Moneymaker/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
להיכנס לראש של שליט איראן – התוכנית של ח’אמנאי

איל לוינטר, מאיה מזרחי

ספר שפרסם המנהיג העליון של איראן מפרט את תוכניתו לגבי ישראל

פרשנות: אף על פי שרוב המרוקאים תומכים בפלסטינים, שיתוף הפעולה הצבאי עם ישראל ילך ויתחזק

איל לוינטר

מרוקו מנהלת מירוץ חימוש מול אלג'יריה, בו ישראל משחקת תפקיד חשוב

פרשנות: מולדובה תנסה להתקרב לאיחוד האירופי, בעוד פוטין ינסה לחתור תחתה

איל לוינטר

באוקטובר ייערך במולדובה משאל עם על תיקונים לחוקה שיאשרו את הרצון המולדובי להצטרף לאיחוד האירופי. זאת במקביל לבחירות לנשיאות - תחתן תנסה האופוזיציה לחתור

פרשנות: מדוע גוברים הסיכויים שטהרן תאיץ בהמשך את תוכנית הגרעין שלה

איל לוינטר

מתקפת הטילים והכטב”מים האיראנית נגד ישראל יצרה שתי אדוות שעשויות להוביל בסופו של דבר להאצת תוכנית הגרעין, בהנחה שמדיניות הממשל האמריקני תישאר ללא שינוי

פרשנות: לאן מתקדמת מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן

יוני בן מנחם

הסלמה צבאית בין איראן לישראל היא רק עניין של זמן

שתפו: