כניסה
הרשמה לניוזלטר

בשנים האחרונות תופסת תאוצה בארה"ב מגמה של הכנסת ספרים העוסקים בנטייה מינית, במגדר, במיניות מפורשת ואף בפורנוגרפיה, לבתי ספר ברחבי ארה"ב. עקב כך החלו הורים וארגונים המייצגים אותם להגיש תלונות להסרת הספרים

קרן זריהן | 26 בספטמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

אחרי שהספר "ג'נדר קוויר" הופץ במשך שנים לילדים בבתי ספר וספריות בארה"ב, מחברת הספר טוענת: הספר אינו לילדים

בשנים האחרונות מופץ בבתי ספר ציבורים בארה"ב ובספריות ציבוריות הספר "ג'נדר קוויר" שכתבה מאיה קובב. הספר הוא רומן גרפי ובו תמונות בסגנון קומיקס, המתאר את מסעו של צעיר החוקר את הזהות המגדרית ואת המיניות שלו. הספר עורר זעם ומחאות של הורים ברחבי ארה"ב, שכן הוא כולל איורים גרפיים של מין בין שני גברים, שימוש באביזרי מין ועוד.

ב-12 בספטמבר התקיים דיון בוועדת המשפט בסנאט האמריקני, בנושא החרמה וצנזורה של ספרים שהורים ביקשו להסיר מבתי ספר ציבוריים וספריות כדי שלא יהיו נגישים לילדים. במהלך הדיון הקריא הסנאטור הרפובליקני ג'ון קנדי קטעים מתוך "ג'נדר קוויר" ומתוך ספר נוסף בשם "כל הבנים אינם כחולים". הקטעים שהקריא היו בעלי אופי מיני מובהק והפכו לוויראליים.

בריאיון לוושינגטון פוסט שהתפרסם יומיים אחר כך, מחברת "ג'נדר קוויר", מאיה קובב, הגיבה לקטע אותו הקריא הסנאטור ואמרה כי הספר שלה אינו מומלץ ל"ילדים", אף על פי שהוא מופץ בבתי ספר ובספריות. "כל הזמן קוראים לו ספר ילדים. הסנטור קנדי רמז שזה ספר ילדים. אבל אני חושבת שזה מגיע מקריאה שגויה של ספר מסוגת הקומיקס. 'ג'נדר קוויר' הוא קומיקס, ובצבע, אבל זה לא אומר שזה מיועד לילדים. במקור כתבתי אותו עבור ההורים שלי, ולאחר מכן עבור בני נוער מבוגרים יותר, שכבר שאלו את השאלות האלה על עצמם. אני לא ממליצה על הספר הזה לילדים".

Shutterstock

שתפו: