כניסה
הרשמה לניוזלטר

החברות הסיניות Huawei ו-ZTE עדיין תופסות כ-60% מתשתית ה-5G של גרמניה. על פי הדיווח, רשתות הטלקומוניקציה בגרמניה יחויבו להפסיק להשתמש בציוד של הספקים הסיניים

קרן זריהן | 26 בספטמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

דיווח: ממשלת גרמניה מנסחת תוכנית חדשה להרחקת ספקיות סיניות מרשתות הטלקומוניקציה שלה

אתר פוליטיקו דיווח ב-19 בספטמבר כי ממשלת גרמניה מנסחת תוכנית חדשה להטלת הגבלות נוספות על שימוש בציוד סיני ברשתות טלקומוניקציה בגרמניה. על פי הדיווח, הרשתות יחויבו להפסיק להשתמש בציוד של הספקים הסיניים Huawei ו-ZTE החל מ-2026 ולהוציא בהדרגה רכיבים סיניים המשמשים לרשתות רדיו, כך על פי מסמך של ממשלת גרמניה.

דו"ח של חברת ייעוץ הטלקומוניקציה Strand שפורסם בדצמבר 2022, הראה כי גרמניה עדיין תלויה בסין עבור רשתות הטלקום שלה, וכי Huawei ו-ZTE מהוות כ-60% מתשתית ה-5G של גרמניה.

באפריל 2021 העבירה ממשלת גרמניה צעדים המאפשרים לה לאסור או להחזיר רכיבים מסוימים מתשתית הטלקומוניקציה של המדינה בתנאים מסוימים, אך עד כה עוד לא יישמה אותם. לפי אתר פוליטיקו, במסמך נכתב כי לגרמניה יש "צורך דחוף בפעולה [...] אחרי הכול, רשת הסלולר 5G היא 'מערכת העצבים המרכזית' של גרמניה".

חברת Huawei מציגה ביריד הסחר של מוצרי אלקטרוניקה ומכשירי חשמל בברלין, גרמניה בספטמבר 2020 | צילום: Sean Gallup/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: