כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי הצהרת החברה, הניסוי הוא למעשה ניתוח בו יעשה שימוש ברובוט כדי למקם שתל אלחוטי של ממשק מוח-מחשב באזור במוח השולט בכוונת התנועה. החברה הצהירה כי לאחר שהשתל יותקן הוא "יקליט וישדר אותות מוח באופן אלחוטי לאפליקציה המפענחת את כוונת התנועה"

קרן זריהן | 24 בספטמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

חברת Neuralink של מאסק קיבלה אישור להתחיל בניסויים על בני אדם: תשתיל במוחם שבב שיאפשר ממשק מוח-מחשב

ב-19 בספטמבר הודיעה חברת הנוירוטכנולוגיה של אילון מאסק, Neuralink, כי היא קיבלה אישור מוועדת ביקורת עצמאית ומבית חולים פרטי להתחיל בגיוס נסיינים עבור הניסויים הראשונים אי פעם בבני אדם, בהם יושתל "שתל עצבי" למוחם של הסובלים משיתוק. החברה שהוקמה על ידי מאסק ב-2016 שואפת לבנות את "השתל העצבי הראשון שיאפשר לך לשלוט במחשב או במכשיר נייד בכל מקום אליו תלך", לפי אתר החברה.

כדי לקחת חלק בניסויים, על הנסיינים להיות בני 22 לפחות, בעלי נכות בארבע הגפיים והגב, שנגרמה כתוצאה מפגיעה בעמוד השדרה או ALS (מחלת ניוון שרירים), בתנאי שעברה לפחות שנה אחת "ללא שיפור" מאז הפציעה.

על פי הצהרת החברה, הניסוי הוא למעשה ניתוח בו יעשה שימוש ברובוט כדי למקם שתל אלחוטי של ממשק מוח-מחשב באזור של המוח השולט בכוונת התנועה. החברה הצהירה כי לאחר שהשתל ימוקם במוח הוא "יקליט וישדר אותות מוח באופן אלחוטי לאפליקציה המפענחת את כוונת התנועה". החברה הוסיפה כי המחקר "מייצג צעד חשוב במשימתנו ליצור ממשק מוחי כללי כדי להחזיר את האוטונומיה לאלה עם צרכים רפואיים לא מסופקים".

מייסד Neuralink, אילון מאסק | צילום: Win McNamee/Getty Images

שתפו: