כניסה
הרשמה לניוזלטר

בפעם הראשונה מזה 19 שנים הגיע אסד לביקור בסין. פרשנים ערבים מסבירים מה עשויה להיות המטרה

דורון פסקין | 21 בספטמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

אסד בביקור נדיר בסין. מה הוא מקווה להשיג?

לראשונה מאז 2004 הגיע היום נשיא סוריה בשאר אסד לביקור בסין, אחת המדינות הבודדות שתמכו במשטרו לאורך מלחמת האזרחים שפרצה בשנת 2011. אסד ורעייתו הגיעו לשדה התעופה בעיר האנגג'ואו שבמזרח המדינה, שם ייערך בשבת טקס הפתיחה של "משחקי אסיה 2023", אירוע ספורט בינלאומי, וזאת בנוכחות נשיא סין, שי ג'ין-פינג. משרד החוץ של סין הצהיר שאסד ינכח בטקס הפתיחה יחד עם עוד מנהיגים ממדינות המקורבות לסין כמו מלך קמבודיה, יורש העצר של כווית וראש ממשלת נפאל.

במסגרת הביקור צפוי להתקיים מפגש פסגה בין אסד לשי ג'ין-פינג שיכלול "שיחות מעמיקות" במגוון נושאים. דוברת משרד החוץ הסיני, מאו נינג, אמרה שביקורו של אסד בסין "יעמיק עוד יותר את האמון ההדדי הפוליטי ושיתוף הפעולה בתחומים שונים בין שתי המדינות וידחוף את היחסים הבילטרליים לרמה חדשה".

פרשנים בנושא סוריה מעריכים שהפסגה בין אסד לשי תתמקד בין השאר בנושא הכלכלי במטרה לנסות לחלץ את המשק הסורי מהמשבר בו הוא נתון. הייד הייד, מומחה לסוריה ממכון המחקר הלונדוני צ'טהאם האוס, צופה כי "במוקד הפגישה יהיה ניסיון לשכנע את סין לסייע לתהליך ההתאוששות הכלכלית של סוריה". סין התחייבה במהלך 2017 להשקיע 2 מיליארד דולר בסוריה, אך עד כה לא מימשה הבטחה זו. בנוסף, בתחילת השנה שעברה חתמה סוריה על הצטרפותה ליוזמת הסחר והתשתיות הסינית "החגורה והדרך", אך עד כה גם צעד זה לא הביא לזרם השקעות סיניות משמעותי בסוריה, כך לפי הייד.

נשיא סוריה בשאר אסד | צילום: JOSEPH EID/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מנהל נאס"א: סין עלולה לנסות להשתלט על חלקים מהירח למטרות צבאיות

קרן זריהן

בדיון תקציבי בבית הנבחרים האמריקני דרש מנהל נאס"א, ביל נלסון, למעלה מ-25 מיליארד דולר עבור הסוכנות, כדי לאפשר לה להתמודד ב"מרוץ החלל" מול סין

לראשונה מזה 5 שנים: משלחת בכירה מצפון קוריאה יצאה לביקור רשמי באיראן

קרן זריהן

במערב מודאגים משיתוף פעולה צבאי אפשרי בין שתי המדינות, שעלול להחמיר את המצב במזרח התיכון

האם המתקפה האיראנית מלמדת על מה שצפוי לנו בעימות מול חיזבאללה?

קרן זריהן

עומר אללי, לשעבר חוקר מודיעין רב זירתי באמ"ן ובמשרד ראש הממשלה, מדבר על משמעות המתקפה האיראנית ועל השלכותיה להמשך. "במלחמה מול חיזבאללה לא יהיו כאן אלפי הרוגים, כפי שמנסים לצייר לנו. זה ממש לא התרחיש"

סקר חדש בבריטניה: יותר מ-60% מהמוסלמים במדינה לא מחזיקים בדעה שלילית כלפי חמאס

קרן זריהן

הסקר נערך על ידי אגודת הנרי ג'קסון (HJS), מכון חשיבה לא מפלגתי למדיניות חוץ וביטחון לאומי שבסיסו בבריטניה. הסקר בדק גם כמה מהציבור סבור שחמאס ביצע רצח ואונס ב-7 באוקטובר והאם לישראל יש הזכות להתקיים כמדינה יהודית 

שתפו: