כניסה
הרשמה לניוזלטר

ממצאים ראשוניים שלאחר האסון נותנים תמונה יותר ברורה על הסיבות שהובילו אליו

דורון פסקין | 13 בספטמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

מומחים מעריכים מהן הסיבות לאסון בלוב

ממדי האסון בלוב שהמיטה בתחילת השבוע סופת "דניאל" במזרח המדינה הולכים ומתבררים. מוחמד אבו למושה, דובר משרד הפנים של הממשלה בחלק המזרחי של המדינה (בחלק המערבי ישנה ממשלה אחרת) אמר ביום ג' בבוקר כי מספר ההרוגים בעיר דרנה בלבד הגיע ל-5,300 בעוד ש-35,000 אנשים נותרו חסרי קורת גג. כמו כן, אלפים רבים מוגדרים עדיין כנעדרים.

ממצאים ראשוניים שלאחר האסון מראים כי הנזק שנגרם בעיר דרנה בלוב הוא תוצאה של קריסת שני הסכרים של העיר, דבר שהביא לזרם חזק של מים שסחף שכונות שלמות. הגשמים העזים במהלך הסופה מילאו את הסכרים בכמות מים מוערכת של 23.5 מיליון מ"ק ועם התמוטטות הסכרים כמות זו זרמה והציפה את העיר.

הסכרים בדרנה, כמו בשאר חלקי לוב (בסך הכול יש במדינה 16 סכרים), סובלים בשנים האחרונות מהזנחה, גניבה ופעולות חבלה כתוצאה מהכאוס הפוליטי והביטחוני שהשתרר במדינה מאז הפלתו של השליט הקודם מועמר קדאפי בשנת 2011. בהיעדר ממשלה אחת, לא הוקצו הכספים הדרושים לתחזוקת הסכרים ובנוסף הלחימה המתמשכת במדינה בין המיליציות השונות גרמה לתקלות וחבלה במספר סכרים, בין השאר עקב גניבת הציוד מהם, מה שפגע בעמידותם של הסכרים.

ההצפות בעיר דרנה שבלוב. תמונה שצולמה ב-11 בספטמבר 2023 | צילום: AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
דיווח: מאחורי רבים מהמאהלים בקמפוסים בארה"ב עומדים ארגונים הנתמכים על ידי המיליארדר ג'ורג' סורוס, דיוויד רוקפלר ג'וניור ופליס גלמן

קרן זריהן

בתחקיר שפרסם הניו יורק פוסט הוצג כיצד מועברים כספים לעמותות פרו פלסטיניות שעומדות מאחורי המאהלים וחלק מהמחאות בקמפוסים

מנהל נאס"א: סין עלולה לנסות להשתלט על חלקים מהירח למטרות צבאיות

קרן זריהן

בדיון תקציבי בבית הנבחרים האמריקני דרש מנהל נאס"א, ביל נלסון, למעלה מ-25 מיליארד דולר עבור הסוכנות, כדי לאפשר לה להתמודד ב"מרוץ החלל" מול סין

לראשונה מזה 5 שנים: משלחת בכירה מצפון קוריאה יצאה לביקור רשמי באיראן

קרן זריהן

במערב מודאגים משיתוף פעולה צבאי אפשרי בין שתי המדינות, שעלול להחמיר את המצב במזרח התיכון

האם המתקפה האיראנית מלמדת על מה שצפוי לנו בעימות מול חיזבאללה?

קרן זריהן

עומר אללי, לשעבר חוקר מודיעין רב זירתי באמ"ן ובמשרד ראש הממשלה, מדבר על משמעות המתקפה האיראנית ועל השלכותיה להמשך. "במלחמה מול חיזבאללה לא יהיו כאן אלפי הרוגים, כפי שמנסים לצייר לנו. זה ממש לא התרחיש"

שתפו: