כניסה
הרשמה לניוזלטר

"צוללת התקיפה הגרעינית, שהייתה סמל לתוקפנות נגד האומה שלנו בעשורים האחרונים, מסמלת כעת את הכוח המאיים שלנו שמכה פחד באויבינו חסרי המצפון", אמר שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און

אורן שלום | 8 בספטמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

קים ג'ונג און השיק צוללת גרעינית חדשה. אבל האם היא מוכנה לפריסה מבצעית?

צפון קוריאה ערכה ב-6 בספטמבר טקס השקה ל"צוללת גרעינית" חדשה שלדבריה מסוגלת לבצע התקפות גרעיניות טקטיות. התקשורת הממלכתית במדינה פרסמה תמונות של הטקס בו השתתף המנהיג קים ג'ונג און. קים אמר כי ברצונו להתקדם בהגדלת היכולת של הצי שלו להשתמש בנשק גרעיני. בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית בצפון קוריאה נכתב כי "טקס שיגור הצוללת בישר את תחילתו של פרק חדש לחיזוק הכוח הימי של צפון קוריאה".

קים צוטט באומרו כי הצוללת תהיה אחד האמצעים העיקריים של חיל הים ל"מתקפה תת-מימית". "צוללת התקיפה הגרעינית, שהייתה סמל לתוקפנות נגד האומה שלנו בעשורים האחרונים, מסמלת כעת את הכוח המאיים שלנו שמכה פחד באויבינו חסרי המצפון".

מומחה לצוללות בשם H.I Sutton פרסם הערכה ראשונית באתר Naval News"", בה טען כי "כלי השיט החדש מבוסס על הצוללות הישנות בעיצוב הסובייטי מסוג רומיאו. נראה שהיא עברה שינויים והתאמות [...] נראה כי הצוללת האחרונה כוללת 10 צינורות שיגור טילים בתא המחובר למפרש שלה. בהתחשב בהשקעה של צפון קוריאה בטילים בליסטיים, סביר להניח שאלה בעלי יכולת גרעינית".

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און | צילום: Pyeongyang Press Corps/Pool/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: