כניסה
הרשמה לניוזלטר

מאסק האב אמר את הדברים בעקבות כתבה שהתפרסמה ב-"ניו יורקר"

קרן זריהן | 7 בספטמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

אביו של אילון מאסק: חושש ש"ממשלת הצללים" תתנקש בחייו של הבן שלי

ארול מאסק, אביו של אילון מאסק, אמר בריאיון לאתר החדשות THE U.S SUN ב-4 בספטמבר כי הוא חושש ש"ממשלת הצללים" עלולה להתנקש בחייו של בנו. מאסק האב אמר את הדברים בעקבות כתבה שהתפרסמה ב-21 באוגוסט ב-"ניו יורקר" והציגה את אילון מאסק כמי שמשפיע על החלטות ממשלת ארה"ב בנוגע למלחמה באוקראינה, וכמי שתמך באוקראינה ולאחר מכן צידד בפוטין.

על פי הכתבה ב"ניו יורקר", גורמים רשמיים בפנטגון אמרו לכתב העת כי השפעתו של מאסק הפכה בלתי נמנעת בעבודתם, וכמה מהם אמרו שהם מתייחסים אליו כעת כמו סוג של "פקיד שלא נבחר" (unelected official).

בנוסף, הכתבה ב"ניו יורקר" מצטטת את קולין קאהל, שכיהן עד אמצע חודש יולי האחרון כתת שר ההגנה למדיניות בפנטגון, שטוען כי SpaceX, חברת חקר החלל של מאסק, סיפקה במשך חודשים גישה לאינטרנט ברחבי אוקראינה, ואפשרה לכוחות האוקראינים לתכנן התקפות ולהגן על עצמם. לדבריו, בתחילה מאסק הראה תמיכה בלתי מסויגת בעניין האוקראיני, והגיב בעידוד כאשר מיכאילו פדורוב, השר האוקראיני לטרנספורמציה דיגיטלית, צייץ תמונות של ציוד בשטח. אבל, כשהמלחמה התחילה, נטען כי בשלב מסוים מאסק חש אי נוחות עם העובדה שהטכנולוגיה שלו שימשה ללוחמה.

ארול מאסק, אביו של אילון מאסק | צילום: GIANLUIGI GUERCIA/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מבלי להזכיר את ישראל: בית הדין הפלילי הבין-לאומי פרסם הצהרה הדוחה "איומים והפחדות" על אנשיו

דורון פסקין

ההצהרה מגיעה על רקע קריאתו של נתניהו למנהיגי העולם לפעול נגד האפשרות שיוצאו צווי מעצר נגד בכירים בישראל, ועל רקע אמירתו של יו"ר בית הנבחרים האמריקני כי הקונגרס "ישתמש בכל כלי זמין כדי למנוע תועבה שכזו"

דיווח: הפנטגון מעביר מטוסי קרב מהבסיס באמירויות לבסיס בקטאר

דורון פסקין

עיתון הוולסטריט ג'ורנל מדווח כי צבא ארה"ב החליט על הצעד בעקבות סירוב איחוד האמירויות לאפשר לכלי טיס אמריקנים להמריא משטחה כדי לבצע תקיפות בתימן ועיראק

לקראת רפיח: חמאס מנסה לשקם את כוחו הצבאי 

יוני בן מנחם

פעילים של חמאס מנסים לייצר פצצות מרגמה ורקטות נוספות באמצעים הטכניים שעדיין נותרו בידיהם. על פי גורמים בצה"ל, חמאס הרחיב באופן ניכר את היקף אירועי הירי שלו לעבר כוחות צה"ל במרחב פרוזדור נצרים

אוניברסיטת צפון קרוליינה: מפגינים ניסו לתלוש את דגל ארה"ב התלוי על תורן במרכז הקמפוס. סטודנטים אמריקנים נלחמו להגן עליו

קרן זריהן

"אנשים התחילו לזרוק עלינו בקבוקי מים, אבנים, מקלות, בזמן שאנו מגנים על הדגל, שכל כך הרבה נלחמו כדי להגן עליו"

הפגנת החרדים בכביש 4: "אני מעדיף למות ולהיהרג כמו כל הדורות בעם ישראל שמתו ולא רצו להמיר את דתם"

אורן שלום

עשרות חרדים חסמו את כביש 4 במחאה על חוק הגיוס. מפגינים במקום סיפרו למגזין אפוק על מהות ההפגנה מבחינתם: "התכנסו כאן הרבה אנשים שמרגישים שהחיים שלהם תלויים מנגד"

דיווח: טורקיה עוצרת לגמרי את הסחר עם ישראל

צוות מגזין אפוק

שר החוץ ישראל כ"ץ: "כך נוהג דיקטטור שרומס את האינטרסים של העם הטורקי"

שתפו: