כניסה
הרשמה לניוזלטר

א-סיסי מנסה לבלום את הילודה באמצעות תשלומים לנשים בעלות שני ילדים בלבד, ובאמצעות "חינוך" זוגות צעירים לא למהר להביא ילדים לעולם

דורון פסקין | 6 בספטמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

נשיא מצרים א-סיסי: אם לא נצליח לבלום את הילודה במצרים – יקרה אסון

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי הזהיר ב-5 בספטמבר כי מצרים עלולה לעמוד בפני "אסון" אם המאמצים לבלימת הילודה לא יצליחו. "צריך להסדיר את נושא הילודה, כי אם זה לא יקרה עלול להיגרם אסון למדינה", אמר במהלך כנס בו השתתף. א-סיסי הוסיף כי "מצרים שואפת לצמצם את מספר הלידות השנתי ל-400,000, לעומת כשני מיליון לידות נכון להיום".

האוכלוסייה המצרית מנתה כ-70 מיליון נפש בשנת 2000. כיום היא מונה למעלה מ-105 מיליון ולפי הערכות אוכלוסיית המדינה תגיע לכ-120 מיליון נפש בשנת 2030. הגידול המהיר של האוכלוסייה מאתגר את מצרים עקב המשאבים הכלכליים המוגבלים שעומדים לרשותה. שר הבריאות המצרי, ד"ר ח'אלד עבדאלע'פאר, טען במהלך אותו הכנס כי אתגר הילודה הוא "האתגר הגדול ביותר שעומד בפני מצרים". לדברי השר, גידול האוכלוסייה המהיר מעכב את מאמצי הפיתוח והצמיחה הכלכליים, דבר המשפיע לרעה על רמת השירותים הניתנים לאזרחים ומכאן על רמת חייהם.

מאז עלייתו של א-סיסי לשלטון הרבה הנשיא לדבר על בעיית גידול האוכלוסין אותה הוא מגדיר כ"אם כל הבעיות של מצרים". ממשלת מצרים נקטה מספר צעדים, בעיקר באמצעות תמריצים כלכליים, לצמצום הילודה, אך כאמור ללא הצלחה של ממש. בחודש מרץ 2023 החליטה ממשלת מצרים על תכנית חדשה הכוללת הפקדה של 1,000 לירות מצריות (כ-32.5 דולר) מדי שנה לכל אישה נשואה עם שני ילדים לכל היותר. כספים אלה יהיו נגישים לאישה עם הגיעה לגיל 45.

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי | צילום: ZACHARIAS ABUBEKER/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: